Peugeot 208 po liftingu. Co nowego we francuskim bestsellerze?

Peugeot 208 przeszedł lifting, od razu zmodyfikowano elektryczną wersję e-208. Zmiany są nie tylko stylistyczne, sporo jest technicznych nowości, wśród nich nowy elektryczny silnik.

Peugeot 208 to jeden z filarów sprzedaży francuskiej marki. W ciągu trzech lat od premiery obecnej generacji tego modelu z taśmy montażowej zjechało ponad milion egzemplarzy, a 208 był najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie w 2022 roku. 

Nadszedł jednak czas na modernizację, która objęła nie tylko wersję spalinową, ale i elektrycznego Peugeota e-208. W tym ostatnim pojawił się m.in. 156-konny silnik, zwiększono również zasięg, który ma wynosić nawet 400 km.

Zmiany stylistyczne Peugeota 208 i e-208

Zamiarem stylistów Peugeota było podkreślenie drapieżnego charakteru 208, dlatego po raz pierwszy w tym modelu z przodu pojawił się charakterystyczny znak rozpoznawczy Peugeota, znany z modeli 508, 2008 oraz z prototypowego hypercara 9X8 - trzy pionowe światła nazywane przez Peugeota pazurami świetlnymi (ang. - light claws). 

Reklama

Mają optycznie poszerzyć przód samochodu i nadać mu dynamicznego drapieżnego wyglądu. W wersji 208 GT są one uzupełnione specjalnymi modułami świetlnymi umieszczonymi w reflektorach, które jeszcze bardziej pogłębiają wrażenie.

Zmiany nie ominęły też grilla, który teraz dzięki elementom lakierowanym w kolorze nadwozia koresponduje z całością karoserii tworząc z nią jedną całość. Ten zabieg ma podkreślić nowoczesność "dwieścieósemki" i odzwierciedlić elektryfikację tego modelu.

Podobne zmiany objęły tył samochodu. W światłach pojawiły się trzy, tym razem ustawione poziomo, czerwone pazury świetlne wykonane w technologii LED, które optycznie poszerzają sylwetkę auta, a czarny pas łączący obie lampy podkreśla agresywną linię sportowy charakter samochodu.

Nową stylistykę prezentują też koła, na masce pojawiło się nowe logo Peugeota, a do gamy dostępnych kolorów dołączył dwa bardzo charakterystyczne lakiery, dzięki którym E-208 będzie wyróżniać się na ulicy - Agueda Yellow (na zdj.) i bardziej elegancki i dyskretny Selenium Grey.

Wnętrze z nowymi multimediami

Wewnątrz Peugeota 208 również zaszły zmiany. Wprowadzono nowe materiały tapicerki, a w kokpicie w wersjach Allure i GT pojawił się całkowicie nowy zestaw wskaźników oparty o 10-calowy, kolorowy wyświetlacz. 

W edycji GT oprócz nowego wyświetlacza mamy też wyświetlacz 3D w standardzie. Ekran pozwala na dużą dowolność w ustawianiu wybranych parametrów kolorów i wyświetlanego układu. W kokpicie wersji Active wciąż znajdziemy dwa analogowe zegary połączone z 3,5 calowym wyświetlaczem.

W konsoli centralnej miejsce 7-calowego wyświetlacza dotykowego we wszystkich wersjach zastąpił większy 10-calowy wyświetlacz dotykowy. Dzięki większym rozmiarom i praktycznemu interfejsowi ma być jeszcze łatwiej sterować multimediami Peugeot i-Connect i i-Connect Advanced. Wersja Advanced jest dostępna opcjonalnie i jest wyposażona w system rozpoznawania głosu OK. Peugeot, dzięki któremu możemy wydawać polecenia głosowe.

Zmienił się również nieco wygląd kierownicy, która prezentuje teraz nowe logo, a przy okazji ma zapewniać doskonałą ergonomię i wyczucie podczas jazdy. 208 jest teraz wyposażona w szybką ładowarkę indukcyjną (standard w GT i za dopłatą w Allure), trzy gniazda USB-C i nowe kamery parkowania High Definition.

Nowe silniki: elektryczny i dwa hybrydowe

Peugeot e-208 po liftingu jest napędzany przez silnik o mocy 115 kW/156 KM zasilany akumulatorem o pojemności 51 kWh, który według zapewnień producenta zapewnia zasięg nawet 400 km (w cyklu mieszanym WLTP w trakcie homologacji).

W pakiecie dostępne są do wyboru dwa rodzaje ładowarek:

  • standardowo ładowarka jednofazowa 7,4 kW
  • opcjonalnie ładowarka trójfazowa 11 kW

Interesującą informacją jest czas ładowania akumulatorów E-208 od 20% do 80%:

  • w mniej niż 25 minut (wymagana szybka ładowarka 100 kW)
  • 4 godziny 40 minut za pomocą ładowarki Wallbox (7,4 kW)
  • 11 godzin 10 minut ze wzmocnionego gniazdka (3,2 kW).

Natomiast w gamie modelu 208 pojawią się również dwa nowe napędy hybrydowe, składające się z najnowszej generacji silników benzynowych PureTech o mocy 100 i 136 KM, współpracujących e zelektryfikowaną 6-biegową skrzynią biegów e-DCS6.

Gama silników benzynowych

Ponadto Peugeot 208 po liftingu będzie dostępny również w wersjach całkowicie benzynowych:

  • PureTech 75: 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.2 o mocy 75 KM, wyposażony w system Stop & Start, połączony z 5-biegową manualną skrzynią biegów.
  • PureTech 100: 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.2 o mocy 100 KM, wyposażony w system Stop & Start, połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów

Peugeot 208 i E-208 dostępny w trzech wersjach

Tradycyjnie dla Peugeota, modele 208 i e-208 po liftingu dostępne będą w trzech wersjach wyposażenia:

  • Active - nowe potrójne światła LED z przodu i z tyłu, klimatyzacja manualna, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, elektrycznie sterowane lusterka boczne, system multimediów PEUGEOT i-Cockpit® z 10-calowym centralnym ekranem dotykowym, gniazdo USB-C z przodu.
  • Allure: to samo co w wersji ACTIVE wzbogacone o 16-calowe felgi aluminiowe "NOMA", grill przedni w kolorze nadwozia, przedni i tylny asystent parkowania, elektrycznie składane lusterka boczne, PEUGEOT i-Cockpit® z 10-calowym cyfrowym zestawem wskaźników, 10-calowy centralny ekran dotykowy HD, system multimedialny PEUGEOT i-Connect® z pełną łącznością ze smartfonem, 2 gniazda USB-C z przodu, 1 gniazdo USB-C i 1 gniazdo USB-A z tyłu
  • GT: wyposażenie wersji Allure wzbogacone o przednie reflektory Full LED, kamera cofania o wysokiej rozdzielczości, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie, sterowane oświetlenie Ambiente, 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników z wyświetlaczem 3D, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z oświetleniem powitalnym, nadkola w kolorze błyszczącej czerni, logo GT 

Peugeot 208 i e-208 po liftingu pojawi się w salonach w listopadzie 2023. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Peugeot 208 | premiera | lifting
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy