Pajero stawia na klasykę
Ćwierć wieku po pojawieniu się pierwszego pajero, na salonie w Paryżu Mitsubishi zaprezentuje kolejną ewolucję tego modelu. Najnowsza wersja (3 i 5-drzwiowa) rezygnuje z blichtru otaczającego modną klasę SUV. Zamiast tego stawia na klasykę oraz własności terenowe.
Projektanci najnowszej ewolucji Pajero korzystali z pomysłów zastosowanych w prototypie pajero II concept - łatwo zauważyć wspólne cechy obu aut począwszy od umieszczonej niemal pionowo, płaskiej przedniej szyby, przez klasyczny projekt przodu, po otwieraną na bok pokrywę bagażnika z umieszczonym na zewnątrz kołem zapasowym.
Silniki stosowane w nowym pajero to: 4-cylindrowy turbodiesel 3.2 Di-D o mocy 170 KM wyposażony w układ bezpośredniego wtrysku common rail oraz benzynowy V6 3.8 MIVEC o mocy 250 KM pochodzący z najnowszego modelu Eclipse. Technologia napędu to All-Wheel-Control czyli seryjnie montowany układ kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy połączony z układem przeniesienia napędu na cztery koła Super Select 4-II oraz opcjonalną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego.
Przedstawiony w Paryżu model pajero posłuży również za bazę dla najnowszego mitsubishi przeznaczonego do udziału w imprezach terenowych, który wystartuje w rajdzie Dakar 2007. Wyczynowy pojazd oznaczony "Pajero Evolution" także zostanie zaprezentowany na salonie samochodowym w Paryżu, równocześnie z modelem produkcyjnym.
Nowa ewolucja mitsubishi pajero będzie wprowadzana na kolejne rynki europejskie w okresie od jesieni 2006 roku do wiosny 2007 roku.