Pagani Zonda HP Barchetta
Zonda to chyba jedyny pojazd na świecie, który zamówić można w sześć lat od oficjalnego zakończenia produkcji. Jej nową odmianę - Pagani Zonda HP Barchetta - zaprezentowano na tegorocznym konkursie elegancji w Peeble Beach.

Auto wyróżnia się głównie nietypową, obciętą w połowie przednią szybą, która diametralnie zmienia postrzeganie sylwetki pojazdu. Za fotelami zamontowano solidne pałąki przeciwkapotażowe, uwagę zwraca też nietypowy, sięgający głów kierowcy i pasażera, wlot powietrza. Oko fana marki dostrzeże zapożyczone z Huayry fotele i obręcze kół. Przednie mają średnicę 20 cali, tylne - 21.
Wyjątkowość Zondy HP Barchetta polega również na tym, że auto nie powstał z myślą o sprzedaży. Jego budowę zlecił sam założyciel włoskiej marki - Horacio Pagani. Samochód trafić ma do prywatnej kolekcji Argentyńczyka.

Przypominamy, że koniec Zondy oficjalnie ogłaszano już w 2011 roku, gdy pojawił się jej następca - model Huayra. Ostatnimi maszynami tej serii miały być trzy egzemplarze Zondy Tricolore. Wbrew oczekiwaniom producenta - z pojawieniem się następcy - zamówienia na drogowe odmiany Zondy nie przestały spływać. W ten sposób na rynku pojawiły się Zondy serii 760, które - na specjalne życzenia nabywców - budowane są do dziś dnia.
