Oto Mercedes GLA 45 AMG
Już w przyszłym tygodniu na salonie NAIAS w Detroit zadebiutuje Mercedes GLA 45 AMG.
Samochód jest już piątym SUV-em niemieckiego producenta, dostępnym w tej najmocniejszej wersji.
Źródłem napędu GLA 45 AMG jest ten sam silnik, który zastosowano w A 45 AMG i CLA 45 AMG. Jest to dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka, wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa i doładowanie typu Twin-scroll. Dzięki tym rozwiązaniom moc wynosi 360 KM (przy 6000 obr/min), a moment obrotowy - 450 Nm (2250 a 5000 obr/min).
GLA 45 AMG przyspiesza do 100 km/h w ciągu 4,8 s, prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie i wynosi 250 km/h. A to wszystko przy zużyciu paliwa na poziomie 7,5 l/100 km. No, przynajmniej w cyklu testowym...
Jednostka napędowa współpracuje z siedmiostopniową przekładnią dwusprzęgłową. Skrzynia posiada układ startowy (Launch Control) oraz trzy tryby pracy C, M i S. W pierwszym z nich nacisk położony jest na niskie zużycie paliwa, drugi to tryb manualny, a trzeci sportowy, w którym optymalizowane są osiągi.
Napęd trafia na wszystkie cztery koła. W samochodzie zastosowano układ 4Matic z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym. W normalnych warunkach samochód posiada napęd wyłącznie na przód, co ogranicza zużycie paliwa. Natomiast po wykryciu poślizgu moment obrotowy jest transferowy na tylną oś, w ekstremalnym przypadku rozkład wynosi 50:50.
Układ ESP Mercedesa GLA 45 AMG można całkowicie wyłączyć lub ograniczyć jego ingerencję, włączając tryb sportowy. Samochód otrzymał sportowe zawieszenie, układ wydechowy i wzmocnione hamulce.
Stylistycznie wersja AMG wyróżnia się pakietem ospojlerowania z dodatkowymi wlotami powietrza chłodzącego.
Mercedes GLA 45 AMG w Europie pojawi się w marcu, premiera odbędzie się na salonie genewskim. Pierwsze samochody trafią do klientów w czerwcu.