Nowy peugeot 308!
Chociaż pierwsze zdjęcia nowego peugeota 308 prezentowaliśmy w naszym serwisie już niemal miesiąc temu, to dopiero dzisiaj Francuzi oficjalnie zaprezentowali ten nowy model.
Ma on zastąpić zasłużoną 307-kę, która przez 6 lat produkcji znalazła ponad trzy miliony nabywców.
Peugeot 308 to pierwszy samochód francuskiego producenta z ósemką na końcu. Teoretycznie powinien stanowić rewolucję. Jednak nie stanowi. Wręcz przeciwnie, na pierwszy rzut oka 308-ka jest bardzo podobna do 207-ki, jeśli oczywiście pominiemy rozmiary.
Nowy peugeot ma 4.28 m długości, a jego rozstaw osi to 2.61 m, niemal tyle samo, ile w modelu 307. Większe zwisy przełożyły się jednak na większą długość całkowitą. 308 jest również wyraźnie szersze - 1.81 cm oznacza wzrost aż o 8.5 cm. Francuzi uznali również najwyraźniej, że 307 było nieco za wysokie i słusznie obniżyli 308-kę o 2 cm, ograniczając wysokość do 1.49 m.
Na uwagę zasługuje bagażnik, którego pojemność wynosi aż 430 litrów. Jest to wielkość, którą pochwalić się może wiele samochodów wyższej klasy i aż o 90 litrów więcej niż w 307-ce!
Pod maskę 308-ki trafić może wiele silników. Gamę jednostek napędowych otwiera silnik benzynowy 1.4 VTi o mocy 95 KM i momencie 136 Nm, wyżej stoi jednostka 1.6 VTi o mocy 120 KM i momencie 160 Nm. Oba te silniki zostały opracowane we współpracy z BMW i mogą współpracować z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów. W opcji dla silnika 1.6 znajduje się czterostopniowy automat.
Ciekawą propozycję stanowi również doładowany silnik benzynowy 1.6 THP o mocy 150 KM.
Fani taniego jeżdżenia mogą wybierać spośród jednostek HDi - 1.6 w wariantach 90 i 110 KM (moment obrotowy odpowiednio 215 i 240 Nm) lub silnika dwulitrowego o mocy 136 KM i momencie 320 Nm.
Peugeot 308 po raz pierwszy zostanie pokazany publicznie na wrześniowym salonie we Frankfurcie. Wkrótce potem ten nowy kompakt trafi do salonów zastępując 307-kę.
W przyszłym roku Peugeot planuje wyprodukowanie 350 tysięcy sztuk modelu 308. Cała produkcja odbywać się będzie we francuskich zakładach w Mulhouse i Sochaux.
W 2008 roku oferta zostanie poszerzona o samochody z jednostką bioFlex, która może być zasilana benzyną i bioetanolem. Ponadto planuje się również inne odmiany nadwoziowe - CC, SW, a prawdopodobnie również auto klasy MPV.