Nowy Opel Frontera już w Polsce. Znamy ceny wszystkich wersji
Opel Frontera powraca do salonów marki po 20 latach. Tym jednak razem celuje w klientów, którzy szukają wygodnego i praktycznego SUV-a, aniżeli dzielnej terenówki. Niemiecka nowość spod znaku błyskawicy debiutuje z hybrydowym silnikiem 1.2 Turbo o mocy 100 i 130 KM oraz w elektrycznej odmianie z zasięgiem do 304 kilometrów. Co oferują poszczególne wersje i ile kosztują w Polsce?
Niegdyś solidny samochód terenowy, dziś modny, pudełkowaty SUV do miasta. Po 20 latach od zakończenia produkcji drugiej odsłony, na salony powraca Opel Frontera. W najnowszym wydaniu mierzy 4380 mm długości, 1795 mm szerokości i 1627 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2672 mm. Z takimi gabarytami model wpisuje się w segment B-SUV+, a przestronna kabina pozwala pomieścić nawet do 7 pasażerów. Co więcej, przy domyślnym ustawieniu bagażnik oferuje 450 l pojemności, a po złożeniu oparć tylnej kanapy (60:40) wartość ta wzrasta do 1600 l.
W kabinie nowego SUV-a znajdziemy cyfrowy kokpit Pure Panel z dwoma 10-calowymi ekranami, indukcyjną ładowarkę, dwa porty USB z przodu i z tyłu, masę schowków oraz wygodne fotele wyposażone w funkcję Intelli-Seat, czyli szczelinę zmniejszającą nacisk na kość ogonową.
Nowa Frontera dzielnie pokona wyższe krawężniki, ale nie sprawdzi się poza utwardzonym szlakiem, choć podwyższony prześwit i plastikowe osłony zdobiące nadwozie mogą sugerować inaczej. Samochód występuje bowiem tylko w wersjach z napędem na przednią oś. Do wyboru są dwa silniki benzynowe 1.2 Turbo o mocy 100 KM i 180 Nm lub 136 KM i 205 Nm.
W obydwu przypadkach spalinowa jednostka współpracuje ze 28-konnym silnikiem elektrycznym i 6-biegową skrzynią dwusprzęgłową. Słabszy wariant osiąga “setkę" w 11 sekund i rozpędza się maksymalnie do 180 km/h. Mocniejszy natomiast od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9 sekund i osiąga prędkość maksymalną 190 km/h.
Nowy SUV spod znaku błyskawicy występuje również w pełni elektrycznej odmianie. Opel Frontera Electric z jednym silnikiem elektrycznym przy przedniej osi, który generuje moc 113 KM. W 5-osobowym wydaniu samochód jest zasilany litowo-jonowym akumulatorem o pojemności 44 kWh pozwalającym na przejechanie nieco ponad 300 kilometrów. Auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 12,1 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 140 km/h.
W późniejszym czasie do oferty dołączy również wariant z większą baterią, która na jednym ładowaniu pozwoli przejechać ok. 400 kilometrów. Elektryczny wariant można ładować prądem stałym z mocą 100 kW (DC) oraz prądem zmiennym (AC) o mocy do 7,4 kW. Opcjonalnie dostępna jest również szybsza ładowarka o mocy do 11 kW.
Ceny nowego modelu startują w Polsce od 102 900 zł. Tyle zapłacimy za bazowo wyposażonego “benzyniaka" w wersji Edition z silnikiem 1.2 Turbo o mocy 100 KM. Mocniejsza odmiana ze 136-konnym silnikiem została wyceniona na 108 200 zł. Nowy Opel Frontera w odmianie Electric kosztuje od 125 900 zł w wersji Edition z ładowarką pokładową o mocy 7,4 kWh. Dopiero w droższej wersji GS dostępnej od 141 400 zł otrzymujemy w standardzie mocniejszą ładowarkę o mocy do 11 kW. Wszystkie warianty domyślnie posiadają pięć miejsc siedzących, a dopłata do 7-osobowej wersji wynosi 3200 zł. Warto jednak zaznaczyć, że samochody z dodatkową ilością miejsc pojawią się w salonach na początku 2025 roku.
Opel Frontera w wersji Edition - wybrane wyposażenie standardowe
- reflektory ECO LED z automatycznym włączaniem świateł drogowych
- klimatyzacja manualna
- 16-calowe felgi aluminiowe
- łączność Bluetooth
- 2 głośniki
- 10-calowy wyświetlacz wskaźników
- elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
- czujniki parkowania z tyłu
Opel Frontera w wersji GS - wybrane wyposażenie standardowe
- 10-calowe panoramiczne ekrany
- kamera cofania
- klimatyzacja automatyczna
- bezprzewodowa obsługa aplikacji Apple CarPlay i Android Auto
- indukcyjna ładowarka
- 6 głośników
- czujniki parkowania z przodu
- podłokietnik konsoli centralnej
- elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka
- czarny dach
- 17-calowe felgi aluminiowe