Nowy mercedes SLK
W 1996 roku Mercedes zaprezentował pojazd, który z miejsca podbił serca wszystkich zainteresowanych motoryzacją pań - model SLK.
Niewielkie, dwumiejscowe cabrio ze składanym, metalowym dachem szybko stało się rynkowym hitem, połączenie tylnego napędu, stosunkowo mocnych jednostek napędowych i zdejmowanego dachu przypadło do gustu wielu klientom. W 2004 roku typoszereg R170 zastąpiony został nowym autem - R171 - które ferowane jest przez niemieckiego producenta do dziś.
Po sześciu latach produkcji przyszła już pora na kolejne wcielenie. Mercedes ujawnił właśnie pierwsze oficjalne informacje na temat nowego pojazdu.
W stosunku do poprzednika sylwetka nowego SLK stała się o wiele agresywniejsza. Charakterystyczna "paszcza" wlotu powietrza z zamontowaną na niej dużą gwiazdą wyraźnie upodobniła się do modelu SLS. By zredukować masę auta, maska i przednie błotniki wykonane zostały z aluminium.
Tak, jak poprzednie SLK, samochód wyposażony jest w elektrycznie składany hardtop. Ten wyposażyć można w duże okno dachowe, które w zależności od wybranego ustawienia (wystarczy wcisnąć przycisk) może być ciemne, lub przezroczyste. Dzięki opcji o nazwie "magic sky control" można się więc cieszyć wrażeniem jazdy z otwartym dachem, nawet w niezbyt ciepłe dni.
Wszystkie wersje silnikowe wyposażone zostaną w system start&stop. Ofertę jednostek napędowych otwierać ma model SLK200 z 1,8 litrowym, benzynowym silnikiem o mocy 184 KM. Tak skonfigurowany samochód - opcjonalnie z nową przekładnią G7 - zużywać ma średnio 6,1 l benzyny na 100 km i przyspieszać do 100 km/h w 6,7 sekundy (prędkość maksymalna to 240 km/h).
Model SLK250, który pojawi się na rynku nieco później, wyposażony zostanie w doładowany kompresorem silnik o pojemności 1,8 l o mocy 204 KM. Jednostka standardowo sprzęgana będzie z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Auto przyspieszać ma do 100 km/h w 6,2 s i rozpędzać się do prędkości maksymalnej 250 km/h (średnie zużycie paliwa 6,2 l./100/km)
Topowy model - SLK 350 dostępny będzie z benzynowym silnikiem V6 o pojemności 3,5 l. Jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa rozwija 302 KM i zapewnia autu świetne osiągi. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 5,4 s, prędkość maksymalna to 250 km/h. Zużycie paliwa - jeśli wierzyć danym fabrycznym - to 7,1 l./100 km.
W późniejszym terminie producent przewiduje również wprowadzenie modelu SLK250 CDI z czterocylindrowym, podwójnie doładowanym, silnikiem Diesla o pojemności 2,1 l.
Oficjalna premiera auta odbędzie się na marcowym salonie samochodowym w Genewie.