Nowy Mercedes klasy C Estate
Mercedes zaprezentował nową klasę C Estate, czyli kombi. Auto trafi do salonów już we wrześniu.
W porównaniu do poprzednika samochód urósł. O 10 cm zwiększyła się długość nadwozia (wynosi 470 cm), o 8 cm - rozstaw osi (284 cm) i o 4 cm - szerokość (181 cm). Konsekwencją jest większe wnętrze, szczególnie zadowoleni mogą być pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie, którzy mają około 5 cm więcej miejsca na nogi. Symbolicznie, o 5 l (490 l) wzrosła pojemność bagażnika. Zdolności przewozowe można zwiększyć poprzez złożenie dzielonej na trzy części w proporcji 40:20:40 tylnej kanapy. Wówczas w Mercedesie zmieści się nawet 1510 litrów bagażu (czyli 10 więcej niż w poprzedniej generacji).
Obecnie producenci duży nacisk kładą na obniżenie masy samochodów, bo to wpływa na zużycie paliwa. W klasie C Mercedes na szeroką skalę zastosował aluminium, które stanowi nawet 49 proc. nadwozia, dzięki czemu masa auto jest do 65 kg mniejsza niż do tej pory. To wynik godny uznania, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę znacznie większe gabaryty.
Podobnie jak w przypadku sedana (oraz innych modeli Mercedesa), kombi będzie dostępne w dwóch wersjach stylizacyjnych, sportowej, w której duża gwiazda znajduje się na osłonie chłodnicy oraz Exclusive, gdzie gwiazdę tradycyjnie umieszczono na klapie silnika. Wybierać można również między różnymi typami zawieszeń. Dostępne jest klasyczne, nastawione na komfort, sportowe oraz - po raz pierwszy w klasie C - pneumatyczne.
Innym systemem po raz pierwszy oferowanym w klasie C jest system Head Up Display (HUD), który wyświetla przydatne informacje na szybie. Wyposażenie obejmuje również duży ekran dotykowy, za pomocą którego steruje się pokładowymi systemami czy smartfonem. Oczywiście Hud czy zawieszenie Airmatic dostępne są nie tylko w kombi, ale również w sedanie.
Wybór silników w klasie C Estate jest szeroki. Stosowane są czterocylindrowe silniki wysokoprężne o mocach od 115 do 204 KM oraz benzynowe (w tym jeden sześciocylindrowy) o mocach od 155 do 333 KM. Na okrasę dostępne są wersje hybrydowe i to aż dwie! C 300 BlueTec Hybrid napędzany jest dieslem o mocy 204 KM i silnikiem elektrycznym o mocy 27 KM, przy czym ma zużywać średnio 3,8 l olelu napędowego na 100 km. Natomiast C 350 Hybrid napędzany jest silnikiem benzynowym o mocy 156 kW i elektrycznym o mocy 50 kW. Wersja ta posiada możliwość doładowania z gniazdka.