Nowy Lexus RX coraz bliżej

W salonach na Starym Kontynencie pojawi się wkrótce kolejne, czwarte już wcielenie Lexusa RX. Co zmieniło się w popularnym SUVie z Kraju Kwitnącej Wiśni?

Gruntownie przeprojektowany model mierzy teraz mierzy 4,89 m długości, 1,89 m szerokości i 1,69 m wysokości. Rozstaw osi to 2,69 m. W oczy rzuca się zwłaszcza, typowy dla nowych pojazdów Lexusa, ogromny wlot powietrza w kształcie wrzeciona z chromowaną otoczką oraz potrójne reflektory diodowe w kształcie litery L.

Nowym dla Lexusa elementem stylistycznym są zaciemnione słupki C dające efekt tzw. "pływającego dachu". Takiego rozwiązania japońska marka nie stosowała nigdy wcześniej

Sporo zmian czeka nas również we wnętrzu. Duży wyświetlacz przezierny HUD znajduje się w środkowej części, a obszar informacyjny z ekranem o przekątnej 12,3 cala został oddzielony od obszaru sterowania. Oprócz tego, dźwignia zmiany biegów została odsunięta od deski rozdzielczej, co pozwoliło usprawnić jej obsługę i stworzyć większą przestrzeń dla kierowcy. Pasażerowie tylnych siedzeń mają teraz więcej miejsca na nogi oraz na wysokości kolan, a nowe siedzenia są wyposażone w funkcje podgrzewania i elektrycznego rozkładania. Styliści zmienili też położenie elementów dekoracyjnych. Dla tych, którzy pragną dodatkowo wzbogacić wnętrze auta przygotowano specjalnie wykończone zdobienia z drewna wycinanego laserem.

Reklama

Samochód dostępny będzie z hybrydowym układem napędowym, w którym zastosowano ulepszony silnik V6 o pojemności 3,5 l. W parze z elektrycznym motorem trakcyjnym całkowita moc układu wynosi około 300 KM. W salonach pojawi się również wersja RX200t napędzana benzynowym turbodoładowanym silnikiem 2,0 l.

Szkielet nadwozia został wzmocniony, co zaowocowało zwiększeniem sztywności karoserii, przy zachowaniu dobrej izolacji wnętrza od hałasu pochodzącego z silnika i układu jezdnego. W samochodzie zastosowano układ stabilizacji ruchu pojazdu VDIM, którego zadaniem jest rozpoznawanie potencjalnie niebezpiecznych sytuacji i wprowadzanie poprawek mających na celu utrzymanie kontroli nad pojazdem podczas wchodzenia i wychodzenia z zakrętu. Poza tym napęd na cztery koła poprawia właściwości jezdne oraz stabilność na suchych i śliskich nawierzchniach.

W pełni niezależnym zawieszeniu modelu RX, pracują kolumny McPhersona (z przodu) i podwójne wahacze trójkątne (z tyłu). Dostępne w większości wersji modelu RX zawieszenie o zmiennej charakterystyce (AVS), w sposób elektroniczny monitoruje i dostosowuje tłumienie i pracę układu kierowniczego tak, aby w zależności od warunków drogowych zapewnić optymalne prowadzenie oraz zachowanie pojazdu. Układ zmniejsza również przechyły nadwozia podczas jazdy po zakrętach.

W sprzedaży pojawi się również usportowiona odmiana - RX F SPORT - która będzie dostępna ze wszystkimi wersjami silnikowymi. W przypadku modelu RX z tym pakietem, przednia osłona chłodnicy oraz dolna środkowa część tylnego zderzaka mają wzór w kształcie litery F. Standardem są również większe, aluminiowe felgi. We wnętrzu znajduje się zestaw wskaźników F SPORT oraz wykończona perforowaną skórą i logo F SPORT sportowa kierownica wyposażona w dźwigienki do zmiany biegów. Do elementów pakietu należą również specjalna gama kolorów nadwozia oraz elementy dekoracyjne.

Nowy Lexus RX pojawi się w Europejskich salonach w najbliższym czasie. Japończycy nie ukrywają, że liczą na duże zainteresowanie. Warto przypomnieć, że RX to najlepiej sprzedający się model w historii marki. Na każde dziesięć sprzedanych Lexusów trzy to przedstawiciele modelu RX. Do tej pory japońska firma sprzedała już przeszło 2,1 mln egzemplarzy tej serii.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Lexus RX
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy