Nowy Lexus RX coraz bliżej
W salonach na Starym Kontynencie pojawi się wkrótce kolejne, czwarte już wcielenie Lexusa RX. Co zmieniło się w popularnym SUVie z Kraju Kwitnącej Wiśni?
Gruntownie przeprojektowany model mierzy teraz mierzy 4,89 m długości, 1,89 m szerokości i 1,69 m wysokości. Rozstaw osi to 2,69 m. W oczy rzuca się zwłaszcza, typowy dla nowych pojazdów Lexusa, ogromny wlot powietrza w kształcie wrzeciona z chromowaną otoczką oraz potrójne reflektory diodowe w kształcie litery L.
Nowym dla Lexusa elementem stylistycznym są zaciemnione słupki C dające efekt tzw. "pływającego dachu". Takiego rozwiązania japońska marka nie stosowała nigdy wcześniej
Sporo zmian czeka nas również we wnętrzu. Duży wyświetlacz przezierny HUD znajduje się w środkowej części, a obszar informacyjny z ekranem o przekątnej 12,3 cala został oddzielony od obszaru sterowania. Oprócz tego, dźwignia zmiany biegów została odsunięta od deski rozdzielczej, co pozwoliło usprawnić jej obsługę i stworzyć większą przestrzeń dla kierowcy. Pasażerowie tylnych siedzeń mają teraz więcej miejsca na nogi oraz na wysokości kolan, a nowe siedzenia są wyposażone w funkcje podgrzewania i elektrycznego rozkładania. Styliści zmienili też położenie elementów dekoracyjnych. Dla tych, którzy pragną dodatkowo wzbogacić wnętrze auta przygotowano specjalnie wykończone zdobienia z drewna wycinanego laserem.
Samochód dostępny będzie z hybrydowym układem napędowym, w którym zastosowano ulepszony silnik V6 o pojemności 3,5 l. W parze z elektrycznym motorem trakcyjnym całkowita moc układu wynosi około 300 KM. W salonach pojawi się również wersja RX200t napędzana benzynowym turbodoładowanym silnikiem 2,0 l.
Szkielet nadwozia został wzmocniony, co zaowocowało zwiększeniem sztywności karoserii, przy zachowaniu dobrej izolacji wnętrza od hałasu pochodzącego z silnika i układu jezdnego. W samochodzie zastosowano układ stabilizacji ruchu pojazdu VDIM, którego zadaniem jest rozpoznawanie potencjalnie niebezpiecznych sytuacji i wprowadzanie poprawek mających na celu utrzymanie kontroli nad pojazdem podczas wchodzenia i wychodzenia z zakrętu. Poza tym napęd na cztery koła poprawia właściwości jezdne oraz stabilność na suchych i śliskich nawierzchniach.
W pełni niezależnym zawieszeniu modelu RX, pracują kolumny McPhersona (z przodu) i podwójne wahacze trójkątne (z tyłu). Dostępne w większości wersji modelu RX zawieszenie o zmiennej charakterystyce (AVS), w sposób elektroniczny monitoruje i dostosowuje tłumienie i pracę układu kierowniczego tak, aby w zależności od warunków drogowych zapewnić optymalne prowadzenie oraz zachowanie pojazdu. Układ zmniejsza również przechyły nadwozia podczas jazdy po zakrętach.
W sprzedaży pojawi się również usportowiona odmiana - RX F SPORT - która będzie dostępna ze wszystkimi wersjami silnikowymi. W przypadku modelu RX z tym pakietem, przednia osłona chłodnicy oraz dolna środkowa część tylnego zderzaka mają wzór w kształcie litery F. Standardem są również większe, aluminiowe felgi. We wnętrzu znajduje się zestaw wskaźników F SPORT oraz wykończona perforowaną skórą i logo F SPORT sportowa kierownica wyposażona w dźwigienki do zmiany biegów. Do elementów pakietu należą również specjalna gama kolorów nadwozia oraz elementy dekoracyjne.
Nowy Lexus RX pojawi się w Europejskich salonach w najbliższym czasie. Japończycy nie ukrywają, że liczą na duże zainteresowanie. Warto przypomnieć, że RX to najlepiej sprzedający się model w historii marki. Na każde dziesięć sprzedanych Lexusów trzy to przedstawiciele modelu RX. Do tej pory japońska firma sprzedała już przeszło 2,1 mln egzemplarzy tej serii.