Nowy Leon od 54 990 zł

1 marca Seat wprowadza do sprzedaży w Polsce nowego Leona. To już trzeci Seat nowej generacji, po modelach Altea i Toledo.

Podobnie, jak w przypadku dwóch wcześniejszych modeli, również w Leonie nietrudno dostrzec charakterystyczne elementy nowego wizerunku marki. Inspiracją dla hiszpańskiego producenta od 2000 roku jest samochód koncepcyjny Seat Salsa, którego styl widoczny jest w najnowszych modelach produkcyjnych.

Premiera nowego Leona to odnowienie drugiego z fundamentów nowego wizerunku Seata, gdyż "ojcem chrzestnym" zarówno Leona, jak i Altei jest Prezes firmy Seat, dr Andreas Schleef. Efektem prac stylistów jest eleganckie nadwozie, zgrabnie łączące sportowy wizerunek imponującego coupé z funkcjonalnością pięciodrzwiowego hatchbacka. Wśród Seatów nowej generacji, nowy Leon najpełniej wyraża ducha sportu i innowacji, umacniając te typowe cechy hiszpańskich samochodów w grupie marek Audi.

Nadwozie nowego Leona, zaprojektowane przez Waltera de Silvę i jego zespół w Centrum Technicznym w Martorell, emanuje sportową elegancją. Wyraziste reflektory, atrakcyjny kształt maski oraz duża osłona chłodnicy, która zdominowała przód auta doskonale komponują się z mocno wysklepionymi nadkolami.

Sylwetka przypominająca coupé to zasługa linii dachu - zaokrąglonej i opadającej w tylnej części pojazdu - oraz ukrytej klamki tylnych drzwi (taki sam zabieg de Silva zastosował w osiem lat temu w Alfie Romeo 156).

Mimo dynamicznej i zwartej sylwetki, nowy Leon jest większy od swojego poprzednika. Nowy model mierzy 4315 mm długości (więcej o 131 mm), 1768 mm szerokości (więcej o 26 mm) i 1458 mm wysokości (więcej o 19 mm). Rozstaw osi wzrósł o 67 mm, do 2578 mm. Zwiększono także rozstaw przednich i tylnych kół do odpowiednio 1533 i 1517 mm.

Reklama

Co prawda pojemność bagażnika wzrosła minimalnie - o jeden litr (do 341) - ale jego kształt pozwala teraz lepiej wykorzystać dostępną przestrzeń bagażową.

Nowy Leon oferowany będzie w Polsce w pięciu wersjach silnikowych (wersja 2.0 TFSI 185 KM będzie dostępna w drugiej połowie br.). Wszystkie trzy jednostki benzynowe oraz obydwie jednostki wysokoprężne spełniają normę Euro IV dotyczącą czystości spalin.

Najciekawszy silnik to nowa czterocylindrowa jednostka o pojemności 2 litrów, zasilana w technologii bezpośredniego wtrysku FSI i wzmocniona turbiną zintegrowaną z kolektorem wydechowym. Inne ciekawe rozwiązania w tym silniku to układ dolotowy o zmiennej charakterystyce oraz wewnętrzna recyrkulacja spalin.

Nowy silnik 2.0 FSI o mocy 185 KM (136 kW) będzie najmocniejszy w gamie jednostek dostępnych w modelu Leon i zadebiutuje na rynku w drugiej połowie bieżącego roku. Silnik ten rozwija maksymalny moment obrotowy 270 Nm w zakresie od 1800 do 5000 obrotów na minutę, pozwalając rozpędzić Leona do ponad 220 km/h.

Dwa pozostałe silniki benzynowe to: jednostka o pojemności 1.6 litra z pośrednim wtryskiem paliwa i mocy 102 KM (75 kW) oraz 2.0 FSI o mocy 150 KM (110 kW). Zwolennicy silników Diesla będą mogli natomiast wybrać wersję z silnikiem 1.9 TDI o mocy 105 KM (77 kW) lub 2.0 TDI o mocy 140 KM (103 kW).

Silnik benzynowy 1.6 oraz diesel 1.9 TDI mogą współpracować z pięciobiegową skrzynią manualną, zaś trzy mocniejsze jednostki (2.0 TFSI, 2.0 FSI i 2.0 TDI) będą oferowane ze skrzynią sześciobiegową. Leona z silnikiem 2.0 FSI można zamówić z manualną lub konwencjonalną automatyczną skrzynią biegów, natomiast wersje z silnikiem 2.0 TDI będą wyposażone w tradycyjną skrzynię manualną lub najnowocześniejszą przekładnie automatyczną DSG. Obydwie odmiany skrzyń automatycznych posiadają funkcję sekwencyjnej zmiany przełożeń Tiptronic.

Standardowe wyposażenie nowego Leona obejmuje kilka istotnych elementów podnoszących bezpieczeństwo czynne jazdy. Większość nowych funkcji w tym zakresie jest zintegrowana z elektronicznym programem stabilizującym ESP. Elektronicznej blokadzie mechanizmu różnicowego (EDL) i asystentowi hamowania awaryjnego (EBA) towarzyszy obecnie szereg nowych systemów, w tym tzw. Overboost, który umożliwia maksymalne wykorzystanie siły hamowania nawet przy bardzo rozgrzanych tarczach hamulcowych. Układ BSW czyści tarcze hamulcowe przy każdym uruchomieniu wycieraczek, a system DSR (dynamic steering response) , który jest nowością w tym segmencie, pomaga utrzymać właściwy tor jazdy w krytycznych sytuacjach. System kontroli trakcji TCS jest zintegrowany z ABS-em oraz elektronicznym rozdzielaczem siły hamowania.

Nowy Leon to pierwszy samochód marki Seat, w którym pojawiły się boczne poduszki powietrzne z tyłu, podnoszące bezpieczeństwo bierne. Standardowe wyposażenie modelu obejmuje dwie czołowe poduszki powietrzne, dwie poduszki boczne z przodu i dwie poduszki kurtynowe. Wszystkie pięć foteli wyposażonych jest standardowo w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Pasy foteli przednich posiadają dodatkowo napinacze i ograniczniki naprężenia. Dla miejsc skrajnych z tyłu przewidziano pasy z ogranicznikami naprężenia oraz punkty mocujące Isofix umożliwiające montaż fotelika dziecięcego.

Na koniec ceny. Najtańszy Leon ze 102-konnym silnikiem 1.6 kosztuje 54 990 zł. Jego standardowe wyposażenie (Audience) obejmuje 6 poduszek powietrznych systemy ABS, EBV i MSR, a także TCS, elektryczne wspomaganie kierownicy, czujniki ciśnienia w oponach oraz elelktrycznie sterowane przednie szyby i lusterka.

Za ten sam samochód ale ze 105-konnym silnikiem wysokoprężnym trzeba będzie zapłacić 63 990 zł.

O pięć tysięcy droższy jest pojazd z wyposażeniem Reference, które jest bogatsze o półautomatyczną klimatyzacje oraz system grający z radiem CD.

A oto ceny samochodów w najlepszym wariancie Stylance: 1.6 (102 KM) - 66 990, 2.0 (150 KM) - 77 990, 1.9 TDI (105 KM) - 75 990, 2.0 TDI (140) - 81 990. W zamian otrzymujemy dwustrefową automatyczną klimatyzację, elektryczne szyby tylne, komputer pokładowy, tempomat, 16-calowe alufelgi oraz kierownicą i gałkę zmiany biegów wykończone skórą.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: pasy | wyposażenie | silnik | Seat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy