Nowy fiat panda od 32 990 zł! To dużo czy mało?

Duma ministerstwa sportu - Stadion Narodowy w Warszawie - jest właśnie świadkiem pierwszego doniosłego wydarzenia - polskiej premiery nowego fiata pandy.

Symbolem nowego modelu ma być... uśmiechnięta buzia. Samochód, który - zdaniem Fiata - nie musi być wcale traktowany, jako pojazd wyłącznie miejski, ma zapewniać właścicielowi radość z jazdy i niskie koszty eksploatacji.

Trzecia generacja pandy wyraźnie urosła. Nadwozie mierzy 365 cm, jest więc o niemal 12 cm dłuższe niż w poprzedniku. Niewiele - zaledwie o 6 mm - wydłużył się za to rozstaw osi, który wynosi obecnie 2306 mm. Mimo tego Włochom udało się wygospodarować zdecydowanie więcej przestrzeni dla pasażerów, m.in. dzięki zastosowaniu oparć foteli o mniejszej grubości.

Nowy model może się też pochwalić jednym z największych bagażników w swojej klasie. Jego pojemność - 225 l. - może zostać powiększona do 260 l. W standardzie otrzymujemy bowiem przesuwaną tylną kanapę. Po złożeniu jej oparć, kufer powiększa się do imponujących 870 l. Oprócz tego, w kabinie znalazło się aż czternaście schowków.

Reklama

Polscy klienci będą mieli do wyboru trzy wersje silnikowe, dziesięć kolorów nadwozia i trzy wersje wyposażeniowe (fresh, pop i longue).

Ceny zaczynają się od 32 990 zł. Tyle zapłacić trzeba za auto z podstawową benzynową jednostką o pojemności 1,2 l i mocy 69 KM w czteroosobowej wersji Fresh. Znany z poprzednika silnik rozpędza auto do 100 km/h w 14,2 s i zapewnia prędkość maksymalną na poziomie 164 km/h. Jego plusem jest całkiem niezła elastyczność i niewielkie zużycie paliwa - średnio ok. 5,5 l.

W ofercie znalazł się też dobrze znany z obecnie produkowanej generacji, wytwarzany Bielsku-Białej, wysokoprężny 1,3 l multijet o mocy 75 KM. Panda z dieslem pod maską przyspiesza do 100 km/h w 12,8 s, prędkość maksymalna to 168 km/h. Średnie zużycie paliwa? Poniżej 4 l/100 km.

Najmocniejszą jednostką napędową oferowaną w nowej pandzie będzie Silnik Roku 2011, czyli dwucylindrowa, benzynowa jednostka 0,9 l multiair. Silnik autu zapewnia sprint do 100 km/h w 11,2 s i prędkość maksymalną 177 km/h. Średnie zużycie paliwa - przynajmniej wg danych technicznych - to 5 l/100 km.

Z ciekawych elementów wyposażenia dostępnych w nowej pandzie warto wymienić elektryczny system wspomagania układu kierowniczego Dualdrive z funkcją miejską "City", Blue&Me, czyli moduł elektroniczny, który pozwala na połączenie z samochodem do pięciu telefonów komórkowych w bezprzewodowej łączności Bluetooth oraz system Blue&Me TomTom2 LIVE, który do podłączonego do Internetu systemu infotainment dodaje przenośną nawigację.

Samochód zobaczyć można będzie w salonach Fiata już w przyszłym tygodniu. Na 29 lutego, dealerzy marki zapanowali tzw. "dzień otwarty".

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Fiata | Fiat Panda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy