Nowy Chevrolet Volt. Szybszy i bardziej oszczędny
Na salonie w Detroit Chevrolet zaprezentował drugą generację modelu Volt. To dość nietypowa konstrukcja hybrydowa, w której silnik elektryczny napędza koła, a silnik spalinowy działa jak generator, ładując baterię.
Druga generacja w założeniach nie różni się od pierwszej. Samochód otrzymał jednak nowy, mocniejszy układ napędowy, większe baterie, a przy tym udało się obniżyć masę. W efekcie zwiększyły się osiągi i zasięg pojazdu.
Nowy Chevrolet Volt napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 149 KM (111 kW). Silnik ten korzysta z baterii litowo-jonowych o pojemności 18,4 kWh. Ich ładowaniem zajmuje się spalinowa jednostka benzynowa o pojemności 1.5 l i mocy 101 KM. W razie potrzeby samochód można również podłączyć do prądu - ładowanie do pełna trwa 13 h przy napięciu 120 V i 4,5 h - przy 240 V.
Zasięg samochodu w trybie elektrycznym (w mieście, gdzie baterie są ładowane podczas hamowania) wynosi do 80 km. Na pełnych bateriach i z pełnym (34-litrowym) zbiornikiem zasięg wynosi do 680 km. Natomiast jeśli samochód jest regularnie doładowywany prądem, ponowna wizyta na stacji będzie konieczna po przejechaniu nawet 1600 km.
Układ napędowy jest o 45 kg lżejszy niż w pierwszej generacji, kolejne 10 kg udało się zaoszczędzić na bateriach. Dzięki temu auto rozpędza się do 98 km/h w 8,4 s. Prędkość maksymalna wynosi 157 km/h.
Chevrolet Volt trafi do amerykańskich salonów w połowie roku. Na razie nie wiadomo, czy w Europie pojawi się druga generacja bliźniaka Volta, czyli Opla Ampery. Szanse na to są jednak duże.