Nowość Audi. S1 i S1 Sportback!

Niedawno gama usportowionych Audi sygnowanych literką S poszerzyła się o flagową odmianę - S8. Teraz do rodziny "esek" dołącza najmniejszy pojazd producenta z Ingolstadt - S1 oraz S1 Sportback.

W stosunku do modelu A1 auto może się pochwalić ostrzejszym wyglądem. Nowością są m.in. przednie reflektory. W oczy rzuca się też przeprojektowana, matowa osłona chłodnicy, z której zniknęły wszelkie chromowane wstawki. Inne są też zderzaki i listwy progowe.

Z tyłu zastosowano nowy zderzak z dyfuzorem, w który wkomponowano dwie podwójne końcówki układu wydechowego. Styliści zdecydowali się też na zastosowanie większego spojlera. By podkreślić odrębność modelu począwszy od linii świateł tylna klapa lakierowana jest na kolor czarny.

Reklama

Standardowo auta wyposażone są w 17-calowe felgi z oponami w rozmiarze 215/40. Na liście opcji znalazły się koła 18-calowe uzbrojone w opony 225/35.

To co najważniejsze kryje się jednak pod maską. Oba modele napędzane są czterocylindrowym, benzynowym silnikiem 2,0 l TFSI wyposażonym w doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostka generuje moc 231 KM i maksymalny moment obrotowy 370 Nm. Dzięki temu Audi S1 przyspiesza do 100 km/h w 5,8 s. Model S1 Sportback potrzebuje na to zaledwie o 0,1 s więcej. Oba auta rozpędzają się do prędkości maksymalnej 250 km/h.

Podobnie jak w pozostałych modelach serii S, napęd przekazywany jest na wszystkie koła. Przy tylnej osi pracuje sprzęgło wielopłytkowe. Samochody wyposażono również w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego.

By poprawić właściwości jezdne dokonano kilku poważnych zmian w zawieszeniu. Inne są m.in. łożyska kolumn McPhersonów, które zapewnić mają większą precyzję prowadzenia. Przy tylnej osi, zamiast belki skrętnej stosowanej w modelu A1, pojawił się układ wielowahaczowy. Standardem jest również system Audi Drive Select zmieniający ustawienia mapy wtrysku czy aktywnych amortyzatorów. Od nowa zaprojektowano też układ elektromechanicznego wspomagania kierownicy. Inżynierowie zdecydowali się też zastosować większą pompę hamulcową i tarcze. Przedni mają teraz średnicę 310 mm.

Rynkowy debiut modeli S1 i S1 Sportback zaplanowano na drugi kwartał bieżącego roku. Na rodzimym, niemieckim rynku ceny S1 startować będą z pułapu 29 950 euro. Model S1 Sportback wyceniono 30 800 euro.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy