Nowe Porsche Panamera Turbo S
Gamę odświeżonej Panamery - model roku 2014 - uzupełniała właśnie wersja Turbo S. Co zmieniło się w stosunku do obecnie produkowanego modelu?
Z zewnątrz zmiany są analogiczne do tych, jakie zafundowano niedawno słabszym odmianom. Z przodu zastosowano inny zderzak z większymi wlotami powietrza i zmodyfikowanymi światłami do jazdy dziennej. W tylnej części nadwozia wprawne oko fana marki dostrzeże większe okno tylnej klapy i delikatnie przemodelowany zderzak.
Nowością w gamie Panamery Turbo S jest wersja Executive. Auto wyróżnia się dłuższą karoserią - w stosunku do standardowej odmiany rozstaw osi wydłużył się o 150 mm, dzięki czemu pasażerowie tylnej kanapy zyskali zdecydowanie więcej miejsca na nogi.
Kilka zmian znaleźć można również pod maską. 4,8-litrowy, podwójnie doładowany, V8 rozwija teraz 570 KM - o 20 KM więcej niż w poprzedniku. Przyrost mocy uzyskano m.in. dzięki zastosowaniu nowej turbosprężarki i zoptymalizowaniu kanałów powietrznych. Nowa Panamera Turbo S na sprint do 100 km/h potrzebuje zaledwie 3,6 s - prędkość maksymalna auta to 309 km/h.
Modele Panamera Turbo S i Turbo S Executive zadebiutują oficjalnie już za kilkanaście dni na salonie motoryzacyjnym w Tokio.