Nowe Infiniti Q50. Pokona Mercedesa jego własną bronią?

Salon genewski to terytorium europejskich producentów, nie oznacza to jednak, że do imprezy nie przywiązują znaczącej wagi wytwórcy chociażby z Japonii.

W Szwajcarii po raz pierwszy na Starym Kontynencie Infiniti zaprezentowało swój nowy model - Q50 - który zastąpić ma w ofercie G37.

Na europejskich rynkach samochód konkurować ma z takimi pojazdami, jak Audi A4, BMW serii 3 i Mercedes klasy C. Co ciekawe, tego ostatniego, Japończycy chcą pokonać jego własną bronią. Pod maskę europejskich odmian Q50 trafi bowiem wysokoprężny silnik Mercedesa.

W USA pojazd oferowany jest w dwóch wersjach napędowych: z dobrze znanym 3,7-litrowym V6 lub układem hybrydowym. Pierwszy rozwija moc 328 KM i dysponuje momentem obrotowym 365 Nm. Napęd hybrydowy wykorzystuje 3,5-litrowe V6 o mocy 302 KM (350 Nm) i elektryczny silnik trakcyjny rozwijający 67 KM i 270 Nm.

Reklama

W Europie lokomotywą sprzedaży ma być jednak dostarczany przez Mercedesa 2,2-litrowy turbodiesel rozwijający 177 KM i aż 400 Nm. Jednostka ma być sprzęgana z sześciostopniową ręczną lub siedmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów.

Na liście opcji nowego Q50 znalazł się system bezpośredniego sterowania adaptacyjnego - Direct Adaptive Steering. Po raz pierwszy rozwiązanie tego typu zostało zastosowane w samochodzie produkowanym seryjnie. System umożliwia szybszą reakcję kół na ruch kierownicy, ponieważ przekazuje na koła ruchy kierownicą szybciej, niż w przypadku układu mechanicznego. Oferuje jednocześnie cztery różne tryby jazdy - z elastycznymi ustawieniami stopnia wspomagania kierownicy i przełożenia układu kierowniczego - wybierane przez kierowcę w zależności od jego preferencji lub warunków drogowych.

Mariaż japońskiej technologii z niemieckim sercem to wynik zacieśniającej się współpracy Daimlera z koncernem Nissan-Renault. Na mocy tych samych porozumień powstał np. zgermanizowany klon francuskiego Renault Kagnoo - Mercedes Citan.

Infiniti Q5 trafi na europejskie rynki jesienią tego roku. Wtedy również poznamy ceny auta.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy