Nowe BMW X4 już jest!
W równe cztery lata od premiery modelu X4 BMW prezentuje nową, drugą generację auta. Oficjalny debiut pojazdu planowany jest na zbliżający się salon motoryzacyjny w Genewie.
Aktualna generacja - typoszereg F26 - od premiery w 2014 roku znalazła blisko 200 tys. nabywców. Nowy model ma szansę zdecydowanie poprawić ten wynik, może się bowiem pochwalić zdecydowanie przestronniejszą kabiną i szeroką paletą jednostek napędowych. Zaskakiwać może jednak szybka zmiana generacji - już po 4 latach, gdy przeciętny czas życia modelu to 6 lat.
Nowe BMW X4 jest aż o 81 mm dłuższe i 37 mm szersze od poprzednika. Oznacza to, że auto ma 4752 mm długości, 1918 mm szerokości i 1 621 mm szerokości. Mimo pokaźnych rozmiarów współczynnik oporu powietrza Cd to zaledwie 0,30. Aż o 54 mm (do 2864 mm) zwiększył się kluczowy dla przestronności przedziału pasażerskiego parametr - rozstaw osi. Standard obejmować ma m.in. w pełni ledowe oświetlenie i automatyczną klapę bagażnika. Pojemność tego ostatniego to aż 525 l. Tylną kanapę składać można w proporcji 40:20:40. Po takim zabiegu pojemność przestrzeni bagażowej wzrasta do 1430 l.
Samochód oferowany będzie w trzech odmianach wyposażeniowych: xLine, M Sport oraz M Sport X. Podstawową poznamy po matowym, aluminiowym wykończeniu osłony chłodnicy i obręczach kół w rozmiarze od 19 do 20 cali. Wersja M Sport pochwalić się już może dodatkowym ospojlerowaniem (pakiet aerodynamiczny), większymi obręczami kół (20 lub 21 cali) oraz zmodernizowanym zawieszeniem i układem hamulcowym. Topowe egzemplarze - M Sport X - wyróżniać się mają osłoną chłodnicy i nakładkami progowymi w odcieniu "frozen grey" oraz czerwonymi, sportowymi siedzeniami.
We wnętrzu zorientowanej na kierowcę kabiny znajdziemy m.in. nowy zestaw wskaźników o przekątnej 12 cali, duży schowek w konsoli środkowej (wyposażonej w dwa uchwyty na napoje) i nową, wielofunkcyjną kierownicę. Nowością jest też mierzący 10,25 cala wyświetlacz systemu info-rozrywki z możliwością sterowania gestami. Lista opcji obejmuje m.in.: kolorowy wyświetlacz HUD, klimatyzowane fotele czy trójstrefową klimatyzację.
Klienci będą mieli do wyboru sześć jednostek napędowych - po trzy benzynowe i wysokoprężne - o mocach od 184 KM do 360 KM.
Podstawowa odmiana - BMW X4 xDrive20i - napędzana jest benzynowym silnikiem 2.0 generującym 184 KM (6500 robr./min) i 290 Nm (1350 - 4250 obr./min). Przyspieszenie do 100 km/h trwa 8,3 sekundy. Prędkość maksymalna to 215 km/h.
Wyżej w hierarchii stoi BMW X4 xDrive30i (również z silnikiem 2.0). W tej konfiguracji motor rozwija 252 KM (6500 obr./min) i 350 Nm (1450 - 4800 obr./min). Sprint do 100 km/h zajmuje autu 6,3 sekundy. Prędkość maksymalna to 240 km/h.
Począwszy od sierpnia w ofercie pojawi się też topowy, sześciocylindrowy, BMW X4 M40i o pojemności 3,0 l. Jednostka rozwija moc 360 KM (5500 - 6500 obr./min) i maksymalny moment obrotowy 500 Nm (1520 - 4800 obr./min). Setka pojawia się na prędkościomierzu w 4,8 sekundy od startu. Prędkość maksymalna to 250 km/h.
Najsłabszy diesel - BMW X4 xDrive20d - ma 2,0 l pojemności, cztery cylindry i 190 KM (przy 4000 obr./min). Maksymalny moment obrotowy to 400 Nm (1750 - 2500 obr./min). Przyspieszenie do 100 km/h trwa równie 8 s. Prędkość maksymalna to 213 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosić ma 5,6 l/100 km.
W ofercie jest również wzmocniona odmiana czterocylindrowego diesla - BMW X4 xDrive25d - o mocy 231 KM (4400 obr./min) i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm (2000 obr./min). Auto przyspiesza do 100 km/h w 6,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 230 km/h.
W sierpniu ofertę uzupełni również sześciocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 3,0 l. Model BMW X4 xDrive30d osiąga 265 KM (4000 obr./min) i potężny moment obrotowy 620 Nm (2000 - 2500 obr./min). Zapewnia to autu sprint do 100 km/h w 5,8 sekundy i prędkość maksymalną 240 km/h. Średnie zużycie paliwa to, zdaniem producenta, 6,2 l/100 km.
Szczytem oferty jest wysokoprężny BMW X4 M40d. Jednostka napędowa generuje 326 KM (4400 obr./min) i aż 680 Nm (1750 - 2750 obr./min). Samochód przyspiesza do 100 km/h w 4,9 sekundy i osiąga prędkość 250 km/h. Średnie zużycie paliwa to, zdaniem BMW, 6,6 l/100 km.
Niezależnie od wersji, standardowe wyposażenie obejmować ma napęd na obie osie XDrive i ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów. BMW podkreśla też idealny rozkład mas. Na każdą z osi przypadać ma równo po 50 proc.