Nowa wersja Golfa VII. Wjedzie prawie wszędzie
W gamie modelowej nowego Golfa serii VII pojawiła się właśnie odmiana 4MOTION z napędem na cztery koła.
Układ napędowy wykorzystuje kolejną - piątą już - generację systemu Haldex.
W stosunku do poprzedniej generacji o 1,4 kg obniżono masę układu, który zapewnia jeszcze szybszą dystrybucję momentu obrotowego pomiędzy osie. Zmiany w konstrukcji mają też zaowocować zmniejszeniem spalania. Według Volkswagena oszczędności dochodzić mogą nawet do 15 proc.
Standardowym wyposażeniem będzie system EDS - elektroniczna blokada dyferencjału każdej z osi.
Co ciekawe, napęd 4MOTION zamówić można wyłącznie w parze z wysokoprężną jednostką napędową. Do wyboru są: 1,6-litrowy TDI o mocy 105 KM (250 NM) oraz jednostka 2,0 l TDI rozwijająca 150 KM (320 Nm).
Pierwsza rozpędza samochód do 100 km/h w 11,5 s i zapewnia prędkość maksymalną 187 km/h. Średnie zużycie paliwa - jeśli wierzyć danym technicznym - wynosi 4,5 l/100 km.
Golf VII 4MOTION 2,0 TDI przyspiesza do 100 km/h w 8,6 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 211 km/h. Średnie zużycie paliwa to - zdaniem producenta - 4,7 l.
Stylistycznie Golf 4Motion nie będzie niczym różnił się od wersji przednionapędowej.