Nowa Honda NSX wreszcie jest!
Wreszcie jest. Po miesiącach spekulacji i domysłów Honda oficjalnie zaprezentowała w Detroit nową generację modelu NSX.
Za stylistykę nowego modelu odpowiada kalifornijskie Acura Design Studio. Również miejsce premiery - Detroit - nie jest wcale przypadkowe. Pierwsze skrzypce w projektowaniu auta odgrywał ośrodek badawczo-rozwojowy w Raymond w Ohio. Japończycy liczą, że nowy model cieszyć się będzie dużym zainteresowaniem Amerykanów. Na lokalnym rynku samochód oferowany ma być pod marką Acur (do Europy trafi jako Honda).
Nadwozie mierzy 447 cm długości i 194 cm szerokości. Jego wysokość to zaledwie 121,5 cm. Rozstaw osi to równe 263 cm.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Honda NSX otrzymała hybrydowy układ napędowy. Wiodącą rolę odgrywa benzynowy, podwójnie doładowany silnik V6. Jednostka wspomagana jest przez trzy elektryczne silniki trakcyjne. Jeden z nich umieszczono pomiędzy silnikiem benzynowym a skrzynią biegów (dwusprzęgłową o dziewięciu przełożeniach). Dwa pozostałe odpowiadają za napęd kół przedniej osi. Każda z jednostek elektrycznych, w zależności od sytuacji, pełni też rolę zwalniacza i generatora prądu.
Co zaskakujące, producent nie zdecydował się ujawnić danych technicznych i osiągów nowej Hondy NSX. Wiadomo jedynie, że silnik spalinowy wyposażony został w suchą miskę olejową, co pozwoliło na obniżenie środka ciężkości. Standardowym wyposażeniem będzie elektroniczny system Integrated Dynamic System, który umożliwiać ma zmianę charakterystyki prowadzenia auta. Kierowca ma mieć do dyspozycji cztery tryby jazdy: Quiet, Sport, Sport+ i Track. W zależności od wybranej opcji jednostka sterująca zmienia m.in. pracę zawieszenia, reakcję na gaz, czułość układu kierowniczego czy szybkość reakcji skrzyni biegów.
Pierwszy z trybów - Quiet - pozwala również na krótkie przejażdżki, w czasie których wykorzystywany jest wyłącznie napęd elektryczny.
Warto przypomnieć, że Japończycy nieprzypadkowo zwlekali z zaprezentowaniem nowego modelu do stycznia. W tym roku mija bowiem równe 25 lat od premiery pierwszej serii legendarnej Hondy NSX. Jej obecne wcielenie wytwarzane będzie w nowym zakładzie Performance Manufacturing Center w amerykańskim Marysville w stanie Ohio.