Nowa Alfa 147!

Na salonie motoryzacyjnym w Paryżu Alfa Romeo zaprezentuje nową, zmodernizowaną Alfę 147. Już na pierwszy rzut oka widać, że choć piękna sylwetka najmniejszego modelu Alfy nie zdążyła się zestarzeć, to zmiany były dość znaczne.

Nowa 147, podobnie jak model obecnie spotykany m.in. na polskich drogach, oferowana będzie w wersji trzy- i pięciodrzwiowej.

Pojazd otrzymał nowy grill, bardziej ostry i mocniej wcinający się w zderzak. Inny kształt mają reflektory, czego efektem jest jeszcze bardziej agresywna stylizacja przedniej części samochodu.

Z tyłu zmiany są dużo mniejsze - w zasadzie jedynym rzucającym się w oczy nowym elementem jest przetłoczenie tylnej klapy ponad światłami zespolonymi.

Nowa Alfa 147 oferowana będzie z trzema silnikami benzynowymi i trzema jednostkami wysokoprężnymi. Silniki benzynowe to dobrze znane już Twin Sparki o pojemności 1.6 l (moce 105 i 120 KM) oraz dwulitrowy silnik o mocy 150 KM.

Reklama

Silniki diesla posiadają pojemność 1.9, natomiast różnią się oferowaną mocą. Jednostka podstawowa 1.9 JTD występuje w dwóch wariantach o mocach 100 i 115 KM. Natomiast silnik 1.9 JTD 16v M-Jet generuje 150 KM mocy (przy 4000 obr/min) i 305 Nm momentu (przy 2000 obr/min).

Nowa Alfa 147 dostępna będzie m.in ze zmodyfikowaną przekładnią automatyczną Selespeed. Sterowanie tą skrzynią ma być łatwiejsze i bardziej intuicyjne. Oczywiście utrzymano możliwość "ręcznej" zmiany biegów - dokonuje się tego za pomocą lewarka umieszczonego między fotelami.

Po raz pierwszy w Alfie 147 będzie można spotkać zawieszenie nazwane Comfort. Będzie ono standardowe w Alfie wyposażonej w silnik 1.9 JTD 16v M-Jet, natomiast jako opcja będzie oferowane w pozostałych wersjach. Jak w dotychczasowych 147-ach, zawieszenie przednie będzie składało się z podwójnych wahaczy z przodu i zaawansowanej kolumny MacPhersona z tyłu. Dzięki zmienionym nastawom nowe zawieszenie ma jednak oferować dużo więcej komfortu (przy zachowanych właściwościach jezdnych) niż dotychczasowa 147.

W nowej 147 utrzymane zostanie wysokie wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa. Na pokładzie znajdą się oczywiście ABS z EBD, VDC (czyli odpowiednik ESP), a w najmocniejszym dieslu także ASR.

O innych paryskich premierach poczytasz TUTAJ.

Porozmawiaj na Forum

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: silnik | zawieszenie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy