Nissan Qashqai z nowym napędem
Lider europejskiego rynku crossoverów - Nissan Qashqai - doczekał się właśnie kilku istotnych zmian. Modernizacja objęła m.in. gamę jednostek napędowych.

W cenniku, oferowanej od 2013 roku, drugiej generacji Qashqaia debiutuje, zupełnie nowa, benzynowa jednostka o pojemności 1,3 l. Turbodoładowany motor oferowany w dwóch wariantach mocy zastąpi w ofercie starsze jednostki 1,6 l i 1,2 l.
Jednostka zaprojektowana wspólnie z Renault i Daimlerem (trafia dziś do kilku modeli Renault, Dacii i Mercedesa) ma aluminiowy blok, turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Silnik standardowo wyposażony jest również w filtr cząstek stałych GPF (Gasoline Particulate Filter). Słabsza wersja, zastępująca benzynowe 1,2 l DIG-T, generuje 140 KM i 240 Nm. Mocniejszy wariant, oferowany zamiast 1,6 l DIG-T rozwija 160 KM i 260 Nm.
Wraz z nową jednostką debiutuje również dwusprzęgłowa, zautomatyzowana, siedmiostopniowa przekładnia DCT. To pierwszy raz, gdy tego typu skrzynia biegów trafia do "masowego" modelu japońskiego producenta.

Przy okazji samochód otrzymał również nowy system info-rozrywki New Nissan Connect. Za wyjątkiem podstawowego poziomu wyposażenia - Visia - system jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto.
