Nissan Kicks. Powtórzy sukces Qashqaia?
Przedstawiciele Nissana postanowili załatać mierzącą 23,5 cm lukę w swojej ofercie. Taka długość dzieli królującego w ofercie Qashqaia od modelu Juke. Już wkrótce oba auta rozdzieli w cennikach zupełnie nowy model - Nissan Kicks.
Premiera auta odbyła się właśnie w Brazylii. Miejsce wybrano nieprzypadkowo - produkcją Nissana Kicks zajmie się wkrótce lokalna fabryka marki Resende Industrial Complex. W zakładzie budowane są już Nissany Versa i March (miejscowa odmiana Micry). Przystosowanie fabryki do budowy nowego modelu kosztowało Japończyków 192 mln dolarów.
Nazwa Kicks powstała specjalnie z myślą o klientach z Ameryki Łacińskiej, ale sam model ma być pojazdem globalnym. Początkowo - w sierpniu - auto trafi do brazylijskich salonów.
Docelowo nowy crossover Nissana oferowany będzie na przeszło 80 rynkach całego świata. Dokładna lista rynków eksportowych nie została jeszcze opublikowana. Przy jej opracowywaniu przedstawiciele Nissana muszą się jednak wykazać daleko idącą ostrożnością - Kicks może bowiem odwieść nabywców od pomysłu zainwestowania w nowego Qashqaia...
Nowy model jest zaledwie o 6,5 cm krótszy niż Qashqai - Nissan Kicks mierzy dokładnie 4295 mm długości. Pozostałe wymiary - 1760 mm szerokości i 1590 mm wysokości są niemal identyczne, jak we flagowym crossoverze japońskiej marki.
Oba auta mają też bardzo zbliżony rozstaw osi. W przypadku Kicksa jest to 2610 mm. Nowy Qashqai legitymuje się wartością 2646 mm...
Mgła tajemnicy spowija listę jednostek napędowych Nissana Kicks. W Bazylii pod maskę modelu trafiać będzie najprawdopodobniej prosty, atmosferyczny silnik benzynowy. Gdy auto pojawi się na Starym Kontynencie w cennikach zadebiutują najpewniej benzynowy, turbodoładowany 1,2 l i wysokoprężny 1,5 dCi konstrukcji Renault.