Najpotężniejsze V8 na świecie!
Wiemy już niemal wszystko na temat najnowszego mustanga shelby GT500. Z jakimi zmianami auto wkracza w rok modelowy 2013?
Oznacza to, że motor nowego shelby jest najmocniejszym produkcyjnym silnikiem V8 na świecie!
By wytrzymać tak potężną moc jednostka została specjalnie zmodyfikowana. Zastosowano nowe wałki rozrządu, przeprojektowano układ chłodzenia (nowe są m.in wentylator i intercoolery) i zamontowano sprężarki o większej wydajności.
Przeprojektowano również układ napędowy. Nowe są m.in. sprzęgło, wykonany z włókna węglowego wał napędowy, ręczna, sześciostopniowa skrzynia biegów i dyferencjał typu Torsen.
Poza ingerencją w silnik i układ przeniesienia napędu, zmianom poddano też zawieszenie. Auto może być wyposażone np. w specjalny pakiet poprawiający osiągi. W jego skład wchodzą m.in. elektronicznie sterowane amortyzatory Bilstein (kierowca ma do wyboru tryby "normal" i "sport"). Do wyboru jest również pakiet torowy, w skład którego wchodzą m.in. dodatkowe chłodnice oleju silnikowego i skrzyni biegów. W nowym modelu zastosowano też ulepszony system kontroli startu.
Podobnie jak w obecnie oferowanej generacji, na przedniej osi zamontowano 19-calowe koła, tylną uzbrojono zaś w 20-calowe obręcze. Za sprawne zatrzymanie auta odpowiadają hamulce Brembo. Z zewnątrz auto doczekało się jedynie kosmetycznych zmian wpływających na poprawę aerodynamiki. Auto w wersji 2013 ma nieco inny pas przedni i przeprojektowane wloty powietrza.
Niestety, producent nie zdradził jeszcze osiągów nowego shelby GT500. Na ich ujawnienie poczekać musimy jeszcze kilka dni. Oficjalna premiera auta odbędzie się jeszcze w tym tygodniu na salonie motoryzacyjnym w Los Angeles.