Mini Convertible - miejski kabriolet

Brytyjczycy zaprezentowali właśnie nowe Mini w wersji cabrio. Czego spodziewać się można po najnowszym wcieleniu brytyjskiej ikony motoryzacyjnej mody?

W stosunku do poprzednika auto jest o 98 mm dłuższe, 44 mm szersze i 7 mm wyższe. Nowy model mierzy więc 3821 mm długości, 1727 mm szerokości i 1415 mm wysokości. O 28 mm zwiększył się też kluczowy dla ilości miejsca w kabinie rozstaw osi, który wynosi teraz 2495 mm.

Po raz pierwszy w historii samochód otrzymał oświetlenie wykonane w całości w technologii LED. Auto wyposażono w materiałowy dach, który rozkłada się elektrycznie w 18 sekund. Operacja może być przeprowadzona w trakcie jazdy z prędkością do 30 km/h. Pojemność bagażnika z rozłożonym dachem wynosi teraz 215 l - o 25 proc. więcej niż w poprzednim modelu. Po złożeniu dachu kierowca ma do dyspozycji kufer mieszczący ładunki o objętości do 160 l. Wypada dodać, że sam bagażnik jest o 8 mm szerszy a - w razie potrzeby przewiezienia dłuższych przedmiotów - oparcia tylnej kanapy można złożyć.

Reklama

Podstawowa wersja napędzana jest trzycylindrowym, benzynowym, doładowanym silnikiem 1,5 l oferującym 136 KM i 220 Nm. W tej odmianie, ze standardową, sześciostopniową, ręczną przekładnią, samochód przyspiesza do 100 km/h w 8,8 s i osiąga prędkość maksymalną 208 km/h.

Zwolennicy jednostek o zapłonie samoczynnym mogą się zdecydować na trzycylindrowy silnik Diesla o pojemności 1,5 l rozwijający 116 KM i 270 Nm (300 Nm przy chwilowym przeładowaniu - funkcja overboost). Auto osiąga setkę w 9,9 s i rozpędza się do 195 km/h. Średnie zużycie paliwa - przynajmniej w cyklu pomiarowym - nie przekracza 4 l/100 km.

Dla bardziej wymagających przewidziano wersję S z dwulitrowym, czterocylindrowym, doładowanym silnikiem benzynowym. Jednostka o pojemności 2,0 l osiąga moc 192 KM i legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym 280 Nm (300 Nm z funkcją overboost). To wystarcza, by auto z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów przyspieszało do 100 km/h w 7,2 s i osiągało prędkość maksymalną 230 km/h. W przypadku - opcjonalnej - automatycznej, sześciostopniowej, przekładni Steptronic sprint do 100 km/h trwa 7,1 s - V-max to 228 km/h.

W późniejszym czasie cenniki uzupełnione zostaną o podstawową odmianę Mini One Convertible z nowym, benzynowym silnikiem 1,2 l o mocy 101 KM i mocniejszą, wysokoprężną wersję Cooper SD z dwulitrowym dieslem o mocy 168 KM. Ofertę zamykać ma topowa odmiana John Cooper Works z doładowanym, benzynowym silnikiem 2,0 l rozwijającym 231 KM.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: MINI
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy