Mini Clubman ALL4, czyli z napędem wszystkich kół

W ofercie Mini debiutuje właśnie nowy model - Clubman ALL4. Pojazd - jak sama nazwa wskazuje - wyróżnia się głównie napędem 4x4.

Mierzące 4 253 mm nadwozie w zasadzie nie różni się od standardowego modelu z napędem na przednią oś. Konstruktorzy mówią o optymalizacji aerodynamiki, podkreślają też walory praktyczne, jak chociażby mieszczący 360 l bagażnik (1250 l po złożeniu oparć tylnej kanapy).

Wraz z debiutem modelu Clubman ALL4 gama kolorów nadwozia poszerzona została o nowy, metalizowany lakier "Digital Blue".

W przypadku Clubnana ALL4 to, co najważniejsze kryje się pod karoserią. Auto wyposażono w nowy, elektrohydrauliczny system napędu na obie osie. Za dołączanie napędu tylnej osi odpowiada - zamontowane z tyłu -  elektrohydraulicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe. Systemem zarządza jednostka sterująca układu stabilizacji toru jazdy Dynamic Stability Control. Samochód wyposażono ponadto w układ dynamicznej kontroli trakcji DCT i elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego Electronic Differential Lock Control.

Reklama

Docelowo Mini Clubman ALL oferowane będzie w ośmiu wersjach silnikowych. W gamie jednostek napędowych znajdziemy m.in. doładowane, trzycylindrowe konstrukcje o pojemności 1,5 l.

W cennikach pojawią się też m.in. Cooper S Clubman ALL4 z czterocylindrowym silnikiem TwinPower Turbo o pojemności 2,0 l. Jednostka - przy 5 000 obr/min - rozwija moc 192 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 280 Nm (300 Nm przy chwilowym przeładowaniu "overboost") oferowanym już przy 1250 obr./min. Dzięki temu samochód ze standardową, sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów przyspiesza do 100 km/h w 7 s i osiąga prędkość maksymalną 225 km/h. 

Dla zwolenników jednostek wysokoprężnych przygotowano m.in. odmianę Cooper SD Clubman ALL4 z czterocylindrową jednostką o pojemności 2,0 l. Silnik - przy 4 000 obr./min - generuje moc 190 KM i może się pochwalić maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm dostępnym w zakresie od 1750 do 2500 obr./min. Samochód w tej odmianie oferowany będzie standardowo z automatyczną przekładnią Steptronic o 8 przełożeniach. Auto osiąga setkę w 7,2 s od startu i rozpędza się do prędkości maksymalnej 222 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosić poniżej 5 l/100 km.

Przekładnia Steptronic - jako opcja - oferowana będzie również z innymi silnikami. Wyposażono ją m.in. w funkcję Launch Control. Kierowca ma również możliwość sterowania skrzynią za pomocą zamontowanych przy kierownicy łopatek.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: MINI Clubman
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama