Mercedes SLC Final Edition na zakończenie
Mercedes żegna się powoli z obecnym wcieleniem modelu SLC. Producent ze Stuttgartu zaprezentuje w Genewie pożegnalną wersję SLC Final Edition.

Auto oferowane będzie w dwóch odmianach. Słabsza - SLC 300 Final Edition - wyróżniać się może unikatowym lakierem Selenite Grey, 18-calowymi, pięcioramiennymi obręczami kół oraz wykończonymi na czarny połysk klamkami i obudowami lusterek. Standard obejmuje zderzak z palety AMG. Samochód otrzymał też pakiet AMG Line czyli obniżone o 10 mm zawieszenie o sportowych nastawach i wzmocniony układ hamulcowy z perforowanymi tarczami hamulcowymi.
W kabinie znajdziemy m.in. dwukolorową, skórzaną tapicerkę z szarymi szwami pokrywającą nie tylko - standardowe - sportowe fotele, ale też np. boczki drzwi. Konsola środkowa wykończona została w kolorze srebrnym z tworzywa przypominającego włókno węglowe. Z czarną tapicerką kontrastują szare pasy bezpieczeństwa. Standardowe wyposażenie obejmuje m.in.: wielofunkcyjną, sportową (podcięta u dołu) kierownicę, podgrzewane fotele i system nadmuchu ciepłego powietrza na kark "Airscarf".
Ukłonem w stronę pierwszego SLK, z którego wywodzi się obecny SLC (nazwę modelu zmieniono w 2015 roku), jest też topowy reprezentant serii Final Edition - Mercedes-AMG SLC43 Final Edition. Auto polakierowano na kolor Sun Yellow - taki sam, w jakim oferowana była pierwsza seria Mercedesa SLK.

Z soczystą żółcią kontrastują czarne elementy, takie jak: przedni splitter, wloty powietrza w błotnikach, osłona chłodnicy, obudowy lusterek czy dolna część tylnego zderzaka. Samochód porusza się na dwukolorowych (srebrno-szare) aluminiowych obręczach kół w rozmiarze 18 cali z oponami 235/40 z przodu i 255/35 z tyłu.

Przypominamy, że pierwsze wcielenie Mercedesa SLK (typoszereg R170) zadebiutowało w 1996 roku. Drugą generację - R171 - zaprezentowano w 2004 roku na salonie genewskim. Obecny model zadebiutował w roku 2011. Przy okazji kuracji odmładzającej (model roku 2016) samochód przemianowany został na Mercedesa SLC.

Producent ze Stuttgartu deklaruje, że od rynkowej premiery pierwszego wcielenia Mercedesa SLK do klientów trafiło już przeszło 710 tys. egzemplarzy tego modelu.