Mercedes Marco Polo. Auto dla podróżników!

Kwiecień to czas, gdy zaczynamy już planować wakacyjne wycieczki. Wiedzą o tym również producenci luksusowych pojazdów rekreacyjnych...

Mercedes zaprezentował nowa klasę V w wyprawowej wersji Marco Polo. Jakie luksusy przewidziano dla ekscentryków decydujących się na ten model?

Mercedes-Benz Marco Polo mierzy teraz 5,14 m długości i 1,93 m szerokości (bez lusterek). Amatorom wycieczek po kurortach Starego Kontynentu (i nie tylko) przypadnie do gustu niewielka - wynosząca 11,8 m - średnica zawracania. Wysokość poniżej 2 m pozwala na korzystanie z większości garaży podziemnych zlokalizowanych w centrach miast.

Największą zaletą Marco Polo jest możliwość przeobrażenia auta w wygodny hotel na kółkach. Samochód powstał przy współpracy z kultowym wręcz producentem kamperów - firmą Westfalia - i produkowany jest w fabryce Victoria w Hiszpanii. Wnętrze pomieści do siedmiu osób (w podstawowej wersji - cztery). W razie potrzeby jest też w stanie zapewnić miejsca do spania dla czwórki pasażerów. W tym celu, w tylnej części kabiny, zamontowano - regulowaną elektrohydraulicznie - kanapę, która - w razie potrzeby - zamienia się w łózko o wymiarach 2,03x1,13 m.

Reklama

Kolejne łóżko o wymiarach 2,05x1,13 m może być zamontowane w składanej, "namiotowej" zabudowie na dachu. Jego poszycie wykonano z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem szklanym (GFK). Ściany "namiotu" stanowi nieprzeźroczysta, wodoodporna i "oddychająca" tkanina. Na życzenie klienta zabudowa dachowa może zostać wyposażona w elektryczne siłowniki, dzięki którym proces jej podnoszenia przebiega całkowicie automatycznie.

By ułatwić utrzymanie wnętrza w czystości podłogę wyłożono panelami z drewna, jakie spotkać można chociażby na pokładach luksusowych jachtów. W aucie przewidziano miejsce na - w pełni wyposażony - aneks kuchenny. Obejmuje on m.in. dwupalnikową kuchenkę gazową i zlew. Pomysłowo zaprojektowane szuflady pomieszczą talerze, garnki i patelnie. W aucie zainstalowano lodówkę o pojemności 40 l.

Samochód wyposażono również w zbiorniki na czystą i zużytą wodę o pojemności odpowiednio 38 i 40 l. Dzięki zabudowaniu ich we wnętrzu kabiny są dobrze chronione przez zamarzaniem. Pasażerowie mają rzecz jasna do dyspozycji gniazda 230V i ogrzewanie postojowe. Dodatkowy akumulator - bez konieczności doładowywania - potrafi zapewnić zasilanie przez trzy doby.  

Fotel kierowcy obrócić można o 140 stopni - fotel pasażera - o pełne 180. W tylnej części zamontowano szafę na ubrania, z podświetlanym wnętrzem, która wyposażona została w wygodne, przesuwane drzwi.

Warto dodać, że mercedesy z linii Marco Polo oferowane są również w Polsce. Ceny uboższej wersji - Marco Polo Activity 160 CDI -  startują z pułapu 133 tys. zł. Za bogatszą odmianę - Marco Polo 200 CDI - zapłacić trzeba w polskim salonie od 165 400 zł. Problem w tym, że do każdej z tych kwot należy dodać podatek VAT...

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mercedes V Klasa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy