Mercedes GLB. Całkowicie nowy SUV

Mercedes zaprezentował właśnie produkcyjną wersję nowego modelu GLB. Samochód, który wypełnić ma rynkową lukę między GLA i GLC, oferowany będzie również w wersji siedmiomiejscowej.

Wygląd auta nie jest zaskoczeniem. Prototyp skrajnie bliski wersji produkcyjnej mogliśmy zobaczyć na kwietniowym salonie w Szanghaju.

Samochód mierzy aż 4634 mm długości, 1890 mm szerokości i 1900 mm wysokości. Auto może się też pochwalić liczącym 2829 mm rozstawem osi. To o 100 mm więcej niż w przypadku nowej klasy A i zaledwie o 44 mm mniej niż w obecnym wcieleniu GLC. Nie dziwi więc, że twórcy zdecydowali się na wprowadzenie do oferty wersji siedmiomiejscowej.

Odmiana przystosowana do przewozu pięciu pasażerów legitymuje się bagażnikiem o objętości 560 l z możliwością powiększenia go do 1755 l po złożeniu oparć tylnej kanapy. W opinii producenta na dwóch dodatkowych fotelach montowanych w bagażniku wygodnie podróżować mogą osoby o wzroście do 1,68 m. Pasażerowie tylnej kanapy mają możliwość regulowania kąta pochylenia oparcia i przesuwania siedziska w zakresie 140 mm. Drugi rząd siedzeń składa się w proporcjach 40:20:40. W dwóch ostatnich rzędach znajdziemy oczywiście uchwyty systemu Isofix.

Reklama

Klienci mają do wyboru dwie wersje benzynowe i trzy warianty wysokoprężne. Wszystkie GLB standardowo oferowane są ze zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynią biegów. Podstawowy model - GLB 200 - ma pod maską benzynowy silnik o pojemności zaledwie 1332 cm konstrukcji Renault. Jednostka generuje moc 163 KM i osiąga 250 Nm w zakresie 1620-4000 obr./min. Ta wersja, jako jedyna, oferowana jest ze skrzynią biegów (DCT) o siedmiu przełożeniach. Napęd przekazywany jest na koła przedniej osi. Tak skonfigurowane auto osiąga setkę w 9,1 s od startu. Prędkość maksymalna to 207 km/h.

Dla bardziej wymagających amatorów benzyny przewidziano odmianę GLB 250 z silnikiem o pojemności 1991 cm3. Motor rozwija 224 KM i 350 Nm (1800-4000 obr./min.) i współpracuje z 8-stopniową dwusprzęgłową przekładnią. Moc trafia na obie osie (4MATIC). Mercedes GLB 250 4MATIC przyspiesza do 100 km/h w 6,9 s i osiąga 236 km/h. Wersje z silnikami benzynowymi zużywają średnio - wg producenta - między 6 a 7,4 l benzyny na 100 km.

Zwolennicy silników Diesla mają do wyboru motor o pojemności 1951 cm3 dostępny w dwóch wariantach mocy. Słabszy - GLB 200 d - osiąga 150 KM i 320 Nm (1400-2600 obr./min.). To jedyna odmiana wysokoprężna z napędem na przednie koła (8-stopniowa DCT). Samochód osiąga 100 km/h w 9 s, prędkość maksymalna to 204 km/h. Wersja z napędem 4x4 - GLB 200 d 4MATIC - jest odrobinę wolniejsza. 100 km/h pojawia się na prędkościomierzu w 9,3 od startu. Prędkość maksymalna to 201 km/h. Średnie zużycie paliwa, w zależności od wybranego rodzaju napędu, waha się między 4,9 a 5,5 l/100 km.

Najmocniejsza odmiana o zapłonie samoczynnym - GLB 220 d 4MATIC - rozwija 190 KM i 400 Nm (1600-2400 obr./min). Auto osiąga setkę w 7,6 s i rozwija prędkość maksymalną 217 km/h.

Nowy GLB produkowany jest w zakładzie w Aguascalientes w Meksyku. Wersje na rynek chiński powstawać będą w Pekinie. Rynkowa premiera nowego auta zaplanowana została na koniec bieżącego roku.

PR

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy