Mercedes CLE wyceniony w Polsce. Znamy ceny nowego coupe spod znaku gwiazdy
Zamiast dwóch - będzie jeden. Nowy Mercedes CLE dołączył do rodziny gwiazd, by wypełnić lukę po 2-drzwiowej klasie C i klasie E. W pierwszej kolejności na drogi wyjedzie wersja coupe, a chwilę później także kabriolet. Wariant z zamkniętym dachem pojawił się już w polskim konfiguratorze. Poznaliśmy polskie ceny nowego modelu.
W polskich salonach producenta spod znaku trójramiennej gwiazdy pojawił się nowy model. Mercedes CLE będzie oferowany w dwóch wariantach - coupe oraz kabriolet. Importer pochwalił się właśnie cenami tego pierwszego i rozpoczął przyjmowanie zamówień.
Nowego Mercedesa CLE miałem okazję podziwiać już w czerwcu. Na żywo robi jeszcze lepsze wrażenie, niż na zdjęciach, a to za sprawą bardzo dobrych proporcji. Wielka maska, długi rozstaw osi, mocno pochylone słupki, silnie zarysowane nadkola oraz spore felgi. Do tego ten ostro zarysowany przód i bardzo stonowany tył - definicja elegancji i sportu.
Obecność liter “C i “E" w nazwie to nie zwykły przypadek, bowiem ten właśnie model zastąpi lukę, która powstała po wprowadzeniu na rynek nowej generacji klasy C (W206) i klasy E (W214). Z badań producenta wynikało, że średni wiek klientów na jeden i drugi model powoli się zaciera, dlatego wprowadzanie na rynek czterech różnych wariantów nie miało większego sensu - w ten sposób powstało CLE Coupe oraz CLE Cabrio.
Pod kątem konstrukcyjnym nowy Mercedes CLE ma wiele wspólnego z obecnym Mercedesem Klasy C, jednakże (podobnie jak w Klasie E) z czasem pojawią się w ofercie także jednostki 6-cylindrowe. Nowy CLE, względem poprzedniej klasy C Coupe, ma większy rozstaw osi o 25 mm (2865 mm) oraz dłuższe o 15 mm nadwozie (4850 mm) względem schodzącej z rynku klasy E Coupe.
Bagażnik natomiast, w odróżnieniu od kufra klasy C Coupe, ma o 60 litrów więcej pojemności (420 litrów), a w efekcie mieści aż trzy torby golfowe.
Nowość spod znaku trójramiennej gwiazdy debiutuje na polskim rynku z dwiema jednostkami benzynowymi (CLE 200 Coupe i CLE 300 4MATIC Coupe) i jednym “ropniakiem" (CLE 220 d Coupe). Z czasem oferta powiększy się o mocniejszą wersję benzynową z 6-cylindrowym motorem i napędem na wszystkie koła (CLE 450 4MATIC Coupe).
Mercedes CLE domyślnie posiada napęd na tylną oś, jednak mocniejsze odmiany występują z napędem na wszystkie koła w standardzie. Za przenoszenie momentu obrotowego na koła w każdym wydaniu odpowiedzialna jest 9-stopniowa przekładnia dwusprzęgłowa 9G-TRONIC.
Nowe Coupe już w standardzie oferuje naprawdę dużo dobrego. Auto domyślnie wyjeżdża w specyfikacji “Avantgarde" (mocniejsze tj. CLE 300 4MATIC Coupe i CLE 450 4MATIC Coupe w specyfikacji “AMG Line") na 18-calowych felgach, wyposażone w takie pozycje jak:
- - komfortowe zawieszenie;
- - tapicerka ze skóry syntetycznej ARTICO;
- - pakiet lusterek;
- - kamera cofania;
- - adaptacyjny asystent świateł drogowych;
- - bezprzewodowa ładowarka smartfona;
- - elektrycznie sterowane i podgrzewane przednie siedzenia;
- - klimatyzacja automatyczna THERMATIC;
- - czytnik linii papilarnych;
- - aktywny asystent pasa ruchu;
- - PRE-SAFE;
- - nawigacją.
Opcjonalnie nowy Mercedes CLE Coupe jest dostępny gotowymi pakietami wyposażenia, tj. Avantgarde Advanced Plus za 6044 zł zawierający m.in. asystenta, martwego pola, asystenta znaków drogowych, oświetlenie nastrojowe). Dla linii AMG dostępne są rozbudowane pakiety AMG Premium za 42 540 zł, w których skład wchodzą m.in. reflektory Digital Light, pakiet parkowania z zestawem kamer 360 stopni oraz pakiet Keyless-Go) oraz AMG Premium Plus za 64 702 zł, oferujący dodatkowo: dach panoramiczny, system nagłośnienia Burmester surround, asystent wnętrza MBUX oraz wyświetlacz head-up. W chwili rozpoczęcia sprzedaży oferta nowego CLE Coupe obejmuje następujące wersje:
- CLE 200 Coupé (204 + 23 KM) od 249 900 zł
- CLE 220 d Coupé (197 + 23 KM) od 264 900 zł
- CLE 300 4MATIC Coupé (258 + 23 KM) od 295 000 zł