Mercedes AMG GT dostanie "atomowe" V8

Mercedes pozazdrościł wyników sprzedaży Porsche 911. Inżynierowie ze Stuttgartu pracują właśnie nad konkurentem legendarnego modelu. Samochód, który otrzyma nazwę Mercedes GT, pojawi się w salonach w przyszłym roku.

Niemiecka firma umiejętnie stopniuje napięcie przed premierą pojazdu. W zeszłym miesiącu opublikowano pierwsze oficjalne zdjęcie zdradzające - przynajmniej z grubsza - jego sylwetkę i projekt wnętrza.  Teraz dowiedzieliśmy się kilku szczegółów dotyczących topowej jednostki napędowej.

Zgodnie z przewidywaniami najmocniejsza odmiana - Mercedes AMG-GT - napędzana będzie benzynowym V8 o pojemności 4,0 l. Jednostka o kodzie M178, przy 6250 obr./min rozwija moc 510 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 650 Nm dostępnym w zakresie 1750-4750 obr./min.

Reklama

Silnik, który spełnia normę emisji spalin Euro 6 legitymuje się "suchą" masą (bez płynów eksploatacyjnych) wynoszącą 209 kg. By zminimalizować tarcie wewnętrzne ściany cylindrów pokryto specjalną nanopowłoką. Jednostka ma suchą miskę olejową, dla lepszego odprowadzania ciepła do produkcji głowic i wałków rozrządu wykorzystano stop cyrkonu, który stosuje się w głównie w konstrukcji prętów paliwowych reaktorów jądrowych.

Samochód zadebiutować ma jesienią, na salonie motoryzacyjnym w Paryżu. Nowa jednostka napędowa trafi również do innych modeli niemieckiej marki, w tym C63 AMG. Mercedes GT trafić ma do sprzedaży w marcu przyszłego roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mercedes AMG GT
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy