Mercedes-AMG GLE 63 i 63 S

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+ to niejedyny nowy model z Affalterbach, jaki podziwiać można na trwającym właśnie salonie motoryzacyjnym w Los Angeles. Z oceanem zadebiutowały również Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ oraz GLE 63 S 4MATIC+.

Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+
Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+Informacja prasowa (moto)

Oba auta otrzymały cechy typowe dla pojazdów spod znaku AMG, jak np. charakterystyczną osłonę chłodnicy z pionowym, chromowanym, ożebrowaniem czy dodatkowy pakiet ospoilerowania (splittery, osłony progów). Wersję S odróżnić można m.in. po większych, 21-calowaych, obręczach kół. Standardowo Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ porusza się na 20-calowych kołach.

Pod maską obu pojazdów pracuje ten sam, co w GLS 63 AMG, benzynowy, podwójnie doładowany V8 o pojemności niespełna 4,0 l. Wzorem większego modelu jednostka korzysta również z alternatora-rozrusznika mogącego też pełnić rolę elektrycznego "doładowania". Wciskając pedał gazu do oporu kierowca może liczyć na dodatkowe, elektryczne, 22 KM i aż 250 Nm! Sama jednostka benzynowa, w zależności od wersji, osiąga maksymalną moc 571 KM (Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+) lub 612 KM (GLE 63 S 4MATIC+).

Silnik spalinowy ma aluminiowy blok, bezpośredni wtrysk paliwa i dwie turbosprężarki umieszczone pomiędzy głowicami. Taka architektura zapewniać ma jak najszybszą reakcję na gaz. Dla oszczędności paliwa wyposażono go również w - działający w zakresie od 1000 do 3250 obr./min - układ dezaktywacji cylindrów. Gdy komputer sterujący uzna to za stosowne, może dezaktywować wtrysk i zapłon w cylindrach nr dwa, trzy, pięć i osiem.

Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ na zdjęciach

. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 

Słabsza odmiana - Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ - oferuje maksymalny moment obrotowy 750 Nm (2250-5000 obr./min.), co przekłada się na sprint do 100 km/h w 4 s. Modele z literką "S" generują aż 850 Nm (2500-4500 obr/min) i rozpędzają się do setki w 3,8 s. Prędkość maksymalna to odpowiednio: 250 km/h i 280 km/h. W obu przypadkach granice wyznacza elektronika, więc klienci mają tu pewne pole do popisu...

Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+Informacja prasowa (moto)

Układ przeniesienia napędu składa automatycznej przekładni AMG SPEEDSHIFT TCT 9G. Wariant S, oprócz takich trybów pracy jak np. "sport" czy "sport+", wyposażony został również w funkcję "race". Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem sterowanego elektronicznie układu 4MATIC+. Rozdział momentu obrotowego zależy m.in. od wybranego trybu kontroli trakcji (do wyboru są trzy) czy warunków na drodze. Standardowe wyposażenie obu wersji obejmuje elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy tylnej osi z blokadą.

Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+Informacja prasowa (moto)

Bez żadnych dopłat klienci otrzymają również adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i aktywne stabilizatory obydwu osi. Dzięki pneumatyce auto można podnieść (o 55 mm) lub opuścić (o 10 mm) w zależności od wybranego trybu jazdy.

Los Angeles Auto Show 2019 na zdjęciach

Kia SeltosINTERIA.PL
Kia SeltosINTERIA.PL
Kia SeltosINTERIA.PL
Honda CR-VINTERIA.PL
Porsche TaycanINTERIA.PL
Honda CR-VINTERIA.PL
Pagani ZondaINTERIA.PL
Porsche TaycanINTERIA.PL
Porsche Taycan INTERIA.PL
Karma Revero GTSINTERIA.PL
Mercedes GLEINTERIA.PL
Kia HabaniroINTERIA.PL
Alfa Romeo GiuliaINTERIA.PL
Ford Mustang Mach-eINTERIA.PL
Infiniti QS InspirationINTERIA.PL
Mazda 3 TCRINTERIA.PL
Cadillac XT6INTERIA.PL
Fiat 500INTERIA.PL
Mazda 3 TCRINTERIA.PL
Audi e-tron SportbackINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Jeep WranglerINTERIA.PL
LincolnINTERIA.PL
Alfa Romeo GiuliaINTERIA.PL
Audi e-tron SportbackINTERIA.PL
Alfa Romeo GiuliaINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Alfa RomeoINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Kia HabaniroINTERIA.PL
Toyota Camry AWDINTERIA.PL
Chevrolet CorvetteINTERIA.PL
Alfa Romeo TonaleINTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
Karma SC2INTERIA.PL
Kia HabaniroINTERIA.PL
Mercedes-AMG GLE 53 CoupeINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Karma SC2INTERIA.PL
Jeep WranglerINTERIA.PL
Nissan VersaINTERIA.PL
Jeep WranglerINTERIA.PL
Karma SC2INTERIA.PL
Alfa Romeo StelvioINTERIA.PL
Fiat 500INTERIA.PL
Volkswagen ID. Space VizzionINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Infiniti QS InspirationINTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Subaru BRZ i ImprezaINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Mercedes GLEINTERIA.PL
Volkswagen ID. Space VizzionINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Karma Revero GTSINTERIA.PL
Alfa Romeo TonaleINTERIA.PL
Fiat 500XINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Volkswagen ID. Space VizzionINTERIA.PL
Ford Mustang Mach-eINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Alfa Romeo TonaleINTERIA.PL
Nissan SentraINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Toyota TacomaINTERIA.PL
Ford Mustang Mach-eINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Mercedes GLEINTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Ford Mustang Mach-eINTERIA.PL
Ford MustangINTERIA.PL
Karma SC2INTERIA.PL
Chevrolet CorvetteINTERIA.PL
Audi e-tron SportbackINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Kia TellurideINTERIA.PL
Volkswagen ID. Space VizzionINTERIA.PL
Nissan SentraINTERIA.PL
Kia TellurideINTERIA.PL
Cadillac CTS-VINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas