Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+. Wielki i niezwykle szybki SUV!

W Los Angeles zadebiutował samochód, który ma wszelkie predyspozycje, by stać się nowym obiektem westchnień rosyjskich "biznesmenów". Mercedes zaprezentował właśnie SUV-a klasy S, czyli model GLS - w wersji sygnowanej przez AMG. Oto Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+!

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+
Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+Informacja prasowa (moto)

Na tle standardowego GLSa samochód wyróżnia się typową dla linii AMG osłoną chłodnicy z chromowanymi pionowymi kolumnami, poszerzeniami nadkoli, innymi osłonami progów czy dodatkowym ospoilerowaniem obejmującym m.in. przedni splitter. Standardowo auto porusza się na 21-calowych, 10-ramiennych, lakierowanych na szaro, obręczach kół.

Opcjonalnie do wyboru jest jeszcze sześć wzorów w rozmiarach do 23 cali. Firma przygotowała również pakiet stylistyczny Night z elementami ozdobnymi (np. obudowy lusterek i przedni splitter) lakierowanymi na głęboką, fortepianową, czerń. Standardowe wyposażenie obejmuje np. reflektory MULTIBEAM LED.

Wnętrze oferuje królewskie warunki podróżowania dla siedmiu osób. O sportową atmosferę dbają m.in. spłaszczona u dołu kierownica, pedały (szczotkowane aluminium) czy przednie fotele z oferty AMG (czarna skóra nappa). Deska rozdzielcza i boczki drzwi wykończone zostały sztuczną skórą ARTICO. Aury luksusu dodają listwy dekoracyjne z drewna lipowego.

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+ na zdjęciach

. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+ napędzany jest podwójnie doładowanym silnikiem V8 o pojemności 4,0 l. Benzynowa jednostka może być wspomagana przez - pełniący również funkcje rozrusznika - alternator. Elektryczny silnik może wspomagać benzynowy mocą 22 KM i maksymalnym momentem obrotowym aż 250 Nm! Sam silnik spalinowy generuje 612 KM (5750-6500 obr./min.). W sumie, gdy kierowca wciśnie pedał przyspieszenia do oporu, układ napędowy dostarcza 634 KM i aż 850 Nm (2500-4500 obr./min.).

Napęd przenoszony jest na koła obu osi za pośrednictwem automatycznej, dziewięciostopniowej, przekładni AMG SPEEDSHIFT TCT 9G. Działanie samej skrzyni zoptymalizowane zostało pod kątem osiągów. Przykładowo funkcja kick-down potrafi zredukować np. z 9. do 5. biegu lub np. z piątki na trójkę. Układ napędu 4x4 4MATIC płynnie żongluje momentem obrotowym między osiami. W zależności od trybu pracy i warunków jazdy cała moc trafiać może np. na koła tylnej osi. Gdy kierowca potrzebuje maksimum przyczepności napęd może być rozdzielany w proporcjach 50:50. Standardem jest m.in. sterowana elektronicznie blokada tylnego dyferencjału.

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+Informacja prasowa (moto)

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+ przyspiesza do 100 km/h w 4,2 s i osiąga, limitowaną elektronicznie, prędkość maksymalną 250 km/h. Poprzeczka może jednak zostać podniesiona do 280 km/h w ramach pakietu AMG Driver.

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+Informacja prasowa (moto)

O bezpieczeństwo i komfort dbają np. zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ z systemem ADS+ (regulacja sztywności). Na drogach o złej nawierzchni prześwit auta może zostać zwiększony o 55 mm (przy prędkości do 70 km/h). W trybie "komfort" karoseria obniża się o 10 mm po przekroczeniu 120 km/h. Tryb "sport" czy "sport+" powoduje jej natychmiastowe opuszczenie o 10 mm. Przechyłom nadwozia zapobiegają aktywne stabilizatory przy każdej z osi.

Mercedes nie zdradził, kiedy nowy AMG GLS 63 4MATIC+ pojawi się w salonach. Tajemnicą pozostają też ceny pojazdu.

Los Angeles Auto Show 2019 na zdjęciach

Kia SeltosINTERIA.PL
Kia SeltosINTERIA.PL
Kia SeltosINTERIA.PL
Honda CR-VINTERIA.PL
Porsche TaycanINTERIA.PL
Honda CR-VINTERIA.PL
Pagani ZondaINTERIA.PL
Porsche TaycanINTERIA.PL
Porsche Taycan INTERIA.PL
Karma Revero GTSINTERIA.PL
Mercedes GLEINTERIA.PL
Kia HabaniroINTERIA.PL
Alfa Romeo GiuliaINTERIA.PL
Ford Mustang Mach-eINTERIA.PL
Infiniti QS InspirationINTERIA.PL
Mazda 3 TCRINTERIA.PL
Cadillac XT6INTERIA.PL
Fiat 500INTERIA.PL
Mazda 3 TCRINTERIA.PL
Audi e-tron SportbackINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Jeep WranglerINTERIA.PL
LincolnINTERIA.PL
Alfa Romeo GiuliaINTERIA.PL
Audi e-tron SportbackINTERIA.PL
Alfa Romeo GiuliaINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Alfa RomeoINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Kia HabaniroINTERIA.PL
Toyota Camry AWDINTERIA.PL
Chevrolet CorvetteINTERIA.PL
Alfa Romeo TonaleINTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
Karma SC2INTERIA.PL
Kia HabaniroINTERIA.PL
Mercedes-AMG GLE 53 CoupeINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Karma SC2INTERIA.PL
Jeep WranglerINTERIA.PL
Nissan VersaINTERIA.PL
Jeep WranglerINTERIA.PL
Karma SC2INTERIA.PL
Alfa Romeo StelvioINTERIA.PL
Fiat 500INTERIA.PL
Volkswagen ID. Space VizzionINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Infiniti QS InspirationINTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Subaru BRZ i ImprezaINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Mercedes GLEINTERIA.PL
Volkswagen ID. Space VizzionINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Karma Revero GTSINTERIA.PL
Alfa Romeo TonaleINTERIA.PL
Fiat 500XINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Volkswagen ID. Space VizzionINTERIA.PL
Ford Mustang Mach-eINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Alfa Romeo TonaleINTERIA.PL
Nissan SentraINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Toyota TacomaINTERIA.PL
Ford Mustang Mach-eINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Mercedes GLEINTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Ford Mustang Mach-eINTERIA.PL
Ford MustangINTERIA.PL
Karma SC2INTERIA.PL
Chevrolet CorvetteINTERIA.PL
Audi e-tron SportbackINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Kia TellurideINTERIA.PL
Volkswagen ID. Space VizzionINTERIA.PL
Nissan SentraINTERIA.PL
Kia TellurideINTERIA.PL
Cadillac CTS-VINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas