Mercedes-AMG E 43 4MATIC

Mercedes zaprezentował pierwszą, wzmocnioną odmianę nowej klasy E typoszeregu W213 - sygnowany przez AMG model E 43. Auto zadebiutuje oficjalnie już za kilka dni na zbliżającym się salonie motoryzacyjnym w Nowym Jorku.

Z zewnątrz samochód wyróżnia się m.in. przemodelowanym pasem przednim z większymi wlotami powietrza, lakierowanymi na czarno obręczami kół w rozmiarze 19 cali i wkomponowanymi w tylny zderzak dwiema podwójnymi końcówkami układu wydechowego. We wnętrzu znajdziemy m.in. skórzaną tapicerkę i sportowe fotele zapewniające lepsze trzymanie boczne.

Pod maską kryje się benzynowy silnik V6 o pojemności 3,0 l znany z mniejszego Mercedesa-AMG C 43. Podwójnie doładowany motor generuje moc 401 KM (o 34 KM więcej niż w C43) i maksymalny moment obrotowy 520 Nm oferowany w zakresie od 2500 do 5000 obr./min. Jednostka wyposażona została w nowe turbosprężarki generujące ciśnienie 1,1 bara i skrócony układ dolotowy oferujący lepszą reakcję na gaz. W układzie przeniesienia napędu znajdziemy automatyczną przekładnię 9G-Tronic (w poprzednich generacjach klasy E ze znaczkiem AMG stosowano przekładnie 7G-Tronic). Moc trafia na obie osie za pośrednictwem układu 4MATIC w stosunku 31:69 z przewagą kół tylnych.

Reklama

Mercedes-AMG E43 przyspiesza do 100 km/h w 4,6 s i osiąga - ograniczoną elektronicznie - prędkość maksymalną 250 km/h. W stosunku do standardowej klasy E auto otrzymało wzmocniony układ hamulcowy (przednie tarcze mają średnicę 360 mm i obsługiwane są przez czterotłoczkowe zaciski). Standardem jest również pneumatyczne zawieszenie systemu Air Body Control.

Sprzedaż auta rozpocznie się 20 czerwca bieżącego roku. Wtedy również opublikowane zostaną pełne cennik nowego modelu. Pierwsze egzemplarze trafią do właścicieli we wrześniu.

Mercedes-AMG E 43 to pierwsza wersja klasy nowej klasy E o podwyższonych osiągach. Nieco później możemy się spodziewać wprowadzenia na rynek najmocniejszej wersji E 63.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mercedes E Klasa | AMG
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy