Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake
Do zaprezentowanego w ubiegłym miesiącu Mercedesa-AMG CLA 35 4MATIC Shooting Brake dołączy wkrótce "ostrzejsza" odmiana z Affalterbach - Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake, również w wersji S.
Model bazuje na pokazanym z początkiem lipca CLA 45. Tak samo jak w przypadku sedana i hatchbacka, od "cywilnych" wersji samochody odróżniają m.in. przestylizowane: pas przedni, szerokie listwy progowe czy lusterka zewnętrze montowane na poszyciu drzwi. To zdecydowanie najpraktyczniejszy z modeli bazujących na nowej klasie A oferowanych przez AMG. Bagażnik wersji Shooting Brake mieści pakunki i objętości aż 505 l. Oferuje też znacznie szerszy (871 mm zamiast 635 mm) otwór załadunkowy.
Pod maską znajdziemy najpotężniejszy z produkowanych obecnie czterocylindrowych turbodoładowanych silników o pojemności 2,0 - motor z serii M139. Przypominamy, że kompletny silnik waży zaledwie 160,5 kg. Aluminiowy blok formowany jest metodą odlewania na zimno. Silnik wyposażono w kuty, stalowy wał korbowy i lekkie, wykonane z kutego aluminium, tłoki. Dla zmniejszenia tarcia gładzie cylindrowe wykończono opatentowaną przez Mercedesa powłoką Nanoslide, która jest zdecydowanie mniej chropowata (tzw. efekt lustra) i nawet dwukrotnie odporniejsza na ścieranie od żeliwa.
Podstawowa odmiana Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake osiąga 387 KM (6500 obr./min.) i generuje 480 Nm oferowanych w zakresie 4750-5000 obr./min. Wersja sygnowana literą S może pochwalić się mocą 421 KM (6750 obr./min.) i maksymalnym momentem obrotowym 500 Nm (5000-5250 obr./min.).
W obu przypadkach moc przenoszona jest na cztery koła za pośrednictwem ośmiostopniowej dwusprzęgłowej przekładni AMG SPEEDSHIFT. Standard obejmuje też system AMG TORQUE CONTROL z aktywnym tylnym dyferencjałem wyposażonym w dwa sprzęgła wielotarczowe - każde mające bezpośrednie połączenie z wałem napędowym. Dzięki temu możliwe jest płynne przenoszenie momentu obrotowego nie tylko pomiędzy przodem i tyłem, ale też poszczególnymi kołami tylnej osi. Odmiany S standardowo oferowane są z trybem driftowania (dla pozostałych modeli to część pakietu AMG DYNAMIC PLUS), który może być uruchomiony, gdy wyłączona jest kontrola trakcji, a skrzynia biegów działa w trybie manualnym. Wszystkie modele otrzymają progresywne elektro-hydrauliczne wspomaganie kierownicy i aktywny układ wydechowy.
Podstawowa wersja - Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake - osiąga setkę w 4,1 s i - limitowaną elektronicznie - prędkość maksymalną 250 km/h. Wersja S przyspiesza do 100 km/h w równe 4 s. Z opcjonalnym pakietem AMG Driver prędkość maksymalna może zostać podniesiona do 270 km/h.
Ceny Mercedesów-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake i CLA 45 S 4MATIC + Shooting Brake, podobnie jak zaprezentowanych w ostatnim czasie odmian z nadwoziem hatchback i sedan - nie zostały jeszcze opublikowane.