Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC dołącza do AMG A 35

Na rozpoczynającym się w przyszłym tygodniu salonie North American International Auto Show nie zabraknie producentów ze Starego Kontynentu. Swój międzynarodowy debiut zaliczy tam nowy model firmy z Affalterbach - Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC.

W stosunku do słabszych modeli spod znaku trójramiennej gwiazdy Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC wyróżnia się przemodelowanym pasem przednim. Inna jest np. osłona chłodnicy i wloty powietrza w zderzaku. Standardowo auto porusza się na 18-calowych obręczach ze stopów lekkich (opcjonalnie 19-cali). Z tyłu elementami dominującymi są: wkomponowany w zderzak dyfuzor, dwie okrągłe końcówki układu wydechowego i niewielki spoiler wieńczący klapę bagażnika.

Wnętrze to m.in. nowa wielofunkcyjna kierownica (może być wyposażona w gładziki) czy opcjonalny system multimedialny MBUX z ekranem o przekątnej 10,25-cala. Ten ostatni można obsługiwać z poziomu dotykowych ekranów, głosowo (reaguje na hasło "Hej Mercedes"), gestem lub dotykowym panelem na konsoli centralnej. Lista opcji obejmuje m.in. system nastrojowego oświetlenia wnętrza (daje możliwość wyboru 64 kolorów!) czy kilka zestawień kolorystycznych tapicerek.

Reklama

W przypadku każdego Mercedesa spod znaku AMG najwięcej emocji dostarcza to, co znajduje się pod maską. Pracuje tam nowy, benzynowy, turbodoładowany motor o pojemności 2,0 l. Jednostka generuje moc 306 KM (5800 obr./min) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm (3000-4000 obr./min). Standardem jest dwusprzęgłowa, zautomatyzowana skrzynia biegów 7G-Tronic i aktywny napęd 4MATIC.

O bezpieczeństwo dba zoptymalizowany przez AMG układ hamulcowy. Z przodu znajdziemy - lakierowane na srebrno - czterotłoczkowe zaciski i tarcze o średnicy 350 mm.

Z tyłu pracują jednotłoczkowe zaciski i dyski o przekątnej 330 mm. Na tle "cywilnych" wersji Mercedesa CLA model z Affalterbach może pochwalić się wzmocnieniami strukturalnymi karoserii, które zdecydowanie poprawiają sztywność skrętną. Auto otrzymało też zoptymalizowany układ kierowniczy (ze zmiennym przełożeniem) mający gwarantować lepsze "czucie" tego, co dzieje się na styku opon z nawierzchnią. Opcjonalnie klienci zdecydować się mogą na adaptacyjne zawieszeni.

Wg danych technicznych nowy Mercedes-AMG CLA 35 przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 4,9 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 250 km/h (limitowana elektronicznie). Średnie zużycie paliwa to - przynajmniej w cyklu pomiarowym - 7,3 l/100 km.

Samochody trafić mają do europejskich salonów w sierpniu bieżącego roku i dołączą do Mercedesów-AMG A 35 4MATIC w wersji hatchback i sedan.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama