Mercedes-AMG A 35 4Matic. Nowy sedan od AMG

Jesienią zeszłego roku debiutował Mercedes-AMG A 35 4MATIC. Ten hot-hatch był najtańszą przepustką do świata modeli sygnowanych logiem AMG. Teraz niemiecki koncern poszerza gamę tego pojazdu o odmianę sedan o nazwie Mercedes-AMG A 35 4MATIC Saloon.

Podobnie jak hatchback, sedan napędzany jest benzynowym doładowanym silnikiem 2.0 o mocy 306 KM. Jednostka napędowa współpracuje z dwusprzęgłową, siedmiobiegową przekładnią AMG Speedshift DCT 7G, za pośrednictwem której przekazuje moment obrotowy o maksymalnej wartości 400 Nm (w zakresie 3-4 tys. obr/min) na wszystkie cztery koła.

Napęd wykorzystuje elektromechaniczne sprzęgło wielopłytkowe, które może przekazać do 50 proc. momentu na tylną oś (na przednią może trafić nawet 100 proc.).

Mercedes-AMG A 35 w wersji sedan rozpędza się do 100 km/h w 4,8 s, a więc o 0,1 s wolniej od hatchbacka. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Reklama

Standardowe wyposażenie obejmuje sportowe zawieszenie, w opcji dostępne są adaptacyjne amortyzatory z trzema trybami pracy. Ich działanie, podobnie jak całego układu napędowego oraz wydechowego, napędu 4x4 i układu kierowniczego, zależy od wybranego trybu jazdy. Dostępne są Comfort, Sport, Sport+, Individual oraz Slippery (na śliskie nawierzchnie).

Za hamowanie odpowiadają perforowane tarcze o średnicy 350 mm z przodu i 330 mm z tyłu.

We wnętrzu pojawiły się sportowe fotele oraz kierownica AMG, mogąca być wyposażona w pokrętło i dwa przyciski z wyświetlaczami, pozwalające na sterowanie pracą podzespołów samochodu. Wirtualne zegary oferują nowe, sportowe tryby wyświetlania informacji i dają możliwość odczytu na przykład przeciążeń lub uzyskiwanych na torze czasów.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy