Mazda CX-50 to terenówka na asfalt

Mazda zaprezentowała pierwszego z serii zapowiadanych SUVów. CX-50 przedstawiany jest jako model stworzony dla osób, lubiących zjechać z utwardzonych dróg, ale nadal zachowujący dobre właściwości jezdne na asfalcie.

Japoński producent zapowiedział w październiku, że rozszerzy swoją ofertę o pięć nowych SUVów, które pojawią się na europejskim oraz północnoamerykańskim rynku. Pierwszym z nich jest CX-50, który nie trafi na nasz kontynent.

Nowy model można nazwać odpowiednikiem CX-5, choć są to obecnie jedynie szacunki, ponieważ producent nie zdradził zbyt wielu szczegółów na jego temat. Na przykład takich jak wymiary nadwozia. Stylistyka CX-50 podąża dobrze już znaną drogą, wyznaczoną przez obecnie oferowane modele.

Tym, co ma wyróżniać CX-50 na ich tle, są możliwości terenowe. Auto ma zwiększony prześwit (nie wiemy jeszcze jaki dokładnie), seryjny napęd na wszystkie koła (dołączany) oraz tryb offroadowy. Producent zdecydował się także na wzmocnienie słupków B oraz zastosowanie wysokowytrzymałych relingów dachowych, aby umożliwić przewożenie cięższych ładunków na dachu. Na oficjalnych zdjęciach udostępnionych przez producenta, znajduje się na nich bagażnik przeprawowy.

Reklama

Nie oczekujcie jednak, że Mazda CX-50 rzuci wyzwanie prawdziwym offroaderom. Według przedstawicieli producenta, chodziło im o stworzenie terenówki, ale takiej... na asfalt. Jak wyjaśniają, większość wypraw offroadowych składa się z setek kilometrów pokonanych zwykłymi drogami, dopiero kilkanaście końcowych to bezdroża. Nie ma więc sensu tworzenie samochodu, który nieco lepiej sprawdzi się u kresu podróży, ale będzie męczący przez całą resztę.

Nic więc dziwnego, że w kabinie CX-50 znajdziemy deskę rozdzielczą bardzo podobną do tych z innych modeli Mazdy, którą częściowo wykończono skórą. Priorytetem jest tutaj komfort podróżnych.

Pod maską CX-50 znajdziemy dobrze znany 2,5-litrowy silnik o mocy 190 KM. Alternatywą dla niego jest również dobrze znana, lecz nieoferowana w Europie (z uwagi na unijną politykę) jednostka Skyactiv-G 2.5 Turbo, rozwijająca 254 KM. W późniejszym terminie do gamy dołączy także napęd hybrydowy.

Produkcja Mazdy CX-50 rozpocznie się w styczniu 2022 roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mazda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy