Mazda 3 z nowościami. Jest nowy - stary silnik i większy ekran
Po czterech latach od rynkowej premiery Mazda zdecydowała się na przeprowadzenie drobnej modernizacji modelu 3. Zmian nie ma jednak tyle, by można było mówić o liftingu.
Precyzyjniej rzecz ujmując, modyfikacji stylistycznych nie ma wcale, jeśli nie liczyć dwóch nowych kolorów nadwozia. Zmiany obejmują natomiast powiększony ekran i udoskonalone oprogramowanie systemu informacyjno-rozrywkowego i zastąpienie istniejących portów USB typu A portami USB typu C.
Ponadto do oferty powrócił bazowy silnik 2,0 e-Skyactiv G o mocy 122 KM, co umożliwiło symboliczne obniżenie wyjściowej ceny Mazdy 3.
Najłatwiej dostrzegalną nowością jest zmieniony ekran na konsoli środkowej, który ma teraz 10,25 zamiast 8,8 cala. Sam system ma nowe możliwości, m.in. interfejsy Apple CayPlay i Android Auto działają bezprzewodowo. Ponadto instrukcje nawigacyjne z telefonu mogą być pokazywane na wyświetlaczu HUD na przedniej szybie.
Kolejna nowość to indukcyjna ładowarka telefonu.
Zmodernizowano systemy bezpieczeństwa Mazdy 3. Dodane zostało ostrzeżenie o wykryciu rozproszenia koncentracji kierowcy - Distracted Driver Alert; ulepszone zostało Autonomiczne Hamowanie Awaryjne (AEB) podczas jazdy nocą, zwiększono dokładność systemu kontroli prędkości Intelligent Speed Assist (ISA) oraz ulepszono kontrolę prędkości i dystansu wobec innych uczestników ruchu w systemie Cruising & Traffic Support (CTS).
Polscy dealerzy Mazdy rozpoczęli już przyjmowanie zamówień na Mazdę 3 z rocznika modelowego 2024. Ceny wersji Prime-Line z powracającym do gamy silnikiem e-Skyactiv G o mocy 122 KM z manualną skrzynią biegów zaczynają się od 107 400 zł.
Do tej pory ceny Mazdy 3 zaczynały się od 108 900, ale za tę kwotę otrzymywaliśmy samochód w wersji Kai z silnikiem 2.0 e-Skyactiv G o mocy 150 Km.
***