Maybach - król samochodów
W latach trzydziestych XX wieku synonimem luksusu w motoryzacji była marka Maybach Motorenbau. Rok temu logo z dwoma literami MM powróciło "na salony". Tym razem jest to Maybach Manufaktur, czyli nowa firma w koncernie DaimlerChrysler.
Grupa ta skupia więc teraz aż sześć marek: Mercedes-Benz, Maybach, Smart, Chrysler, Jeep i Dodge.
Od 1900 roku Wilhelm Maybach był dyrektorem technicznym w Daimler-Motoren-Gesellschaft i wieloletnim współpracownikiem Gottlieba Daimlera. Był więc przy narodzinach pierwszego mercedesa. Związki Maybacha z Mercedesem są więc oczywiste. Od 1921 roku Karl, syn Wilhelma produkował największą i najbardziej luksusową limuzynę lat trzydziestych - pojazd o nazwie Maybach Zeppelin DS 8. Współczesny maybach będzie w linii prostej kontynuatorem tego auta.
Nowy maybach - zwany już dzisiaj królem wśród samochodów - produkowany jest w Sindelfingen. jest to ultranowoczesny i ultraelegancki pojazd. Techniczne rozwiązania oparte są na podzespołach mercedesa klasy S. W produkcji znajdują się dwie wersje nadwoziowe, obie napędzane silnikiem bi-turbo V12.
Przewidywana roczna produkcja to 1000-1500 pojazdów, które trafią przede wszystkim na rynki USA i Japonii. Ten luksusowy samochód cieszy sie zainteresowaniem europejskich milionerów.
Tutaj galeria niektórych nowych samochodów, które wkrótce zadebiutują na IAA 2001.