Maserati Levante z napędem hybrydowym
Maserati wprowadziło do modelu Levante napęd hybrydowy. Podobnie jak w pokazanym w zeszłym roku Ghibli, będzie to hybryda typu mild.
Przepisy są nieubłagane i dotykają również producentów samochodów luksusowych. Normy emisji spalin zmuszają producentów do elektryfikacji gamy modelowej i tego procesu nie uniknęło również Maserati. Pierwszym Maserati z hybrydowym napędem zostało Ghibli, które otrzymało benzynowy silnik 2.0 wyposażony w technologię łagodnej hybrydy 48V. Teraz ta sama jednostka napędowa znajdzie zastosowanie w Levante.
Przypomnijmy, że do tej pory ten jedyny SUV Maserati, który debiutował w 2016 roku, dostępny był z silnikiem Diesla o pojemności 3.0 oraz benzynowymi jednostkami V6 o pojemności 3.0 i 3.8 l.
Hybrydowy napęd, oparty o dwulitrowy, czterocylindrowy silnik, w Levante generuje 330 KM i 450 Nm, a więc jest tylko o 20 KM i 50 Nm słabszy od benzynowego silnika 3.0. Levante Hybrid rozpędza się do 100 km/h w równe 6 s, a więc tak szybko, jak auto z silnikiem 3.0. Prędkość maksymalna wynosi 240 km/h.
Hybrydowy układ napędowy współpracuje z ośmiostopniową automatyczną przekładnią ZF.
Z zewnątrz Levante Hybrid wyróżnia się kilkoma niebieskimi detalami. Niebieskie są otwory wentylacyjne na przednich błotnikach, zaciski hamulcowe oraz logo Maserati na słupku C.
Maserati Hybrid trafi do sprzedaży w drugiej połowie roku. Ceny nie są jeszcze znane.
***