Lotus Exige 360 Cup. Sportowiec z homologacją drogową
Lotus zaprezentował limitowaną wersję modelu Exige. Powstać ma jedynie 50 egzemplarzy auta o nazwie Exige 360 Cup. Czym samochody wyróżniać się będą na tle standardowych modeli?
Bazą do stworzenia limitowanej serii był Exige V6 Cup. Auta w odmianie 360 Cup otrzymają m.in. lakierowany na czarny mat dach, czerwone dodatki (jak np. przedni dyfuzor czy listwa ozdobna maski) czy zintegrowane z reflektorami głównymi światła do jazdy dziennej.
Auto zamówić będzie można w jednym z czterech kolorów. Klienci będą mieli do wyboru czarny, biały srebrny lub szary (wszystkie metaliczne). Samochody otrzymają też 17 (z przodu) i 18 calowe (z tyłu) felgi ze stopów lekkich z oponami Pirelli P-Zero Corsa.
W kabinie zmiany są niezwykle subtelne. Czarne, sportowe fotele otrzymają kontrastowe, czerwone siedziska. Lewarek zmiany biegów wieńczyć ma gałka z polerowanego aluminium. Samochody dostaną też specjalne plakietki z nazwę Exige 360 Cup i indywidualnym numerem egzemplarza. Na liście opcji znalazła się tapicerka z alcantary, system gaśniczy czy główny wyłącznik prądu. Klienci mogą też zamówić klimatyzację, zdejmowaną kierownicę czy - homologowane przez FIA - fotele z włókien węglowych.
Za osiągi odpowiada 3,5-litrowe V6 produkcji Toyoty generujące 355 KM i 400 Nm. Jednostka sprzęgana jest z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów, co pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 3,8 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 274 km/h.
Standardem jest m.in. regulowane zawieszenie, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego czy komputer oferujący kierowcy cztery tryby jazdy. Dla bardziej wymagających na liście opcji pojawiły się regulowane amortyzatory i stabilizatory sygnowane przez firmę Öhlins.
Ceny Lotusa Exige 360 Cup startują z pułapu 62 995 funtów plus VAT.