Lexus RX nowej generacji już w przedsprzedaży. Znamy ceny
Ruszyła przedsprzedaż 5. generacji Lexusa RX. Cennik flagowego SUV-a japońskiej marki otwiera kwota 352 900 zł.
Najnowszy Lexus RX oferuje wiele możliwości personalizacji, dzięki którym każdy znajdzie konfigurację odpowiadającą jego wymaganiom. Ale tanio nie będzie.
Pomyślicie sobie - drogo. Ale co dostajemy w zamian? Już w podstawowej wersji wyposażenia Elegance Lexus RX posiada trzystrefową klimatyzację, wielofunkcyjny kluczyk, system multimedialny z 14-calowym ekranem dotykowym, nawigację przechowującą dane w chmurze, obsługę głosową, bezprzewodowy Apple CarPlay (Android Auto po kablu) oraz podgrzewane i sterowane w 8. kierunkach fotele.
W zakresie bezpieczeństwa każdy Lexus RX oferuje system ostrzegania przed zderzeniem, który wykrywa także pieszych i rowerzystów oraz motocyklistów. Ponadto kierowca otrzymuje układ utrzymania na pasie ruchu z korektą toru jazdy, rozpoznawanie znaków i aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości.
Powyżej wspomnianej wersji Elegance mamy wersję Prestige. Zawiera ona dodatkowo 21-calowe felgi, podgrzewaną kierownicę, bezprzewodową ładowarkę telefonu, reflektory full-LED oraz oświetlenie Ambiente. W tej wersji dostępny jest także opcjonalny szklany dach.
Fotele wersji Prestige są wentylowane i mają pamięć ustawień, a bagażnik możemy otworzyć ruchem stopy pod zderzakiem. Pod względem bezpieczeństwa wersja Prestige oferuje dodatkowo czujniki parkowania z systemem automatycznego zatrzymania, monitorowanie martwego pola, ostrzeżenie przed otwarciem drzwi przed innym pojazdem oraz monitorowanie ruchu poprzecznego podczas cofania.
Wersję Prestige po dopłacie 15 tys. zł możemy wzbogacić o pakiet Technology. W zamian dostaniemy 10-calowy wyświetlacz HUD (na szybie), kamerę 360 stopni, asystenta wyprzedzania na drodze szybkiego ruchu oraz system monitorujący ruch poprzeczny przed pojazdem.
Dalej mamy do dyspozycji najwyższą wersję wyposażenia Omotenashi. Poznamy ją po złożonych z trzech soczewek reflektorach adaptacyjnych BladeScan. Przednie fotele mają tu 10-kierunkową regulację, a skrajne miejsca tylnej kanapy są podgrzewane i wentylowane. Wersja Omotenashi to także złożony z 21 głośników system audio Mark Levinson.
Lexus RX występuje w dwóch usportowionych wersjach. Ich wyznacznikiem są czarne relingi, lusterka oraz grill. Przeprojektowano także przedni zderzak, a obie te wersje wyposażono w dedykowane 21-calowe felgi. W wydaniu F Sport Edition mamy w standardzie aktywne zawieszenie, skrętną tylną oś oraz adaptacyjne reflektory.
Wersja F Sport oferuje ponadto m.in. wentylowane tylne fotele, kamerę 360 stopni, nagłośnienie Mark Levinson i cyfrowe lusterko wsteczne. Do tej wersji możemy zamówić dwuczęściowy szklany dach.
Lexus RX występuje w trzech wersjach napędowych, wszystkie to układy hybrydowe z napędem 4x4. Podstawowy silnik to 350h - ma 350 KM, rozpędza RX-a do 100 km/h w 7,9 sekundy, a deklarowane średnie zużycie paliwa ma wynosić ok 6,3-6,6 l/100 km. W zależności od wersji wyposażenia napęd ten to wydatek od 352 900 do 427 900 zł.
Drugi układ napędowy to hybryda typu plug-in 450h+. Moc systemowa wynosi 309 KM, RX 450h+ rozpędza się do "setki" w 6,5 sekundy i ma zużywać średnio 1 litr paliwa na 100 km. Oba powyższe układy opierają się o silnik spalinowy o pojemności 2,5 l. Lexus RX 450h+ kosztuje od 402 900 do 477 900 zł.
Dla wersji F Sport i F Sport Edition zarezerwowano klasyczny, hybrydowy układ napędowy. Lexus RX 500h ma silnik 2,4 l z turbodoładowaniem oraz silnik elektryczny, a jego baterii nie można ładować z gniazdka. Moc systemowa to 371 KM. W odróżnieniu od poprzednich wersji mamy tu 6-stopniową automatyczną skrzynię biegów, nie zaś bezstopniową przekładnię e-CVT. Lexus RX 500h ma osiągać 100 km/h w 6,2 sekundy i średnio spalać 8-8,3 l/100 km. Jego ceny to 470 900 za F Sport Design lub 490 900 za wersję F Sport.
***