Land Rover Discovery Sport z nowymi silnikami
W palecie modelowej Land Rovera Discovery Sport debiutują nowe, wysokoprężne, jednostki napędowe. Jakie nowości przygotowała dla swoich klientów brytyjska marka?
Na wstępnie spieszymy przypomnieć, że z technicznego punktu widzenia odmiana o nazwie Sport nie ma nic wspólnego z modelem Discovery. Samochód to po prostu kolejne wcielenie Land Rovera Freelandera, który zniknął z cenników we wrześniu ubiegłego roku.
Land Rover Discovery Sport w dużym stopniu bazuje na rozwiązaniach technicznych II generacji Freelandera. Do budowy auta wykorzystano np. zmodyfikowaną płytę podłogową.
Nowa, wysokoprężna jednostka napędowa oferowana w Discovery Sport ma cztery cylindry i pojemność 2,0 l. Motor oferowany będzie w dwóch wariantach mocy: 150 KM (380 Nm) i 180 KM (430 Nm). Obie spełniają normę emisji spalin Euro6. Projekt zoptymalizowany został pod kątem zredukowania tarcia wewnętrznego. W silnikach zastosowano też nowy niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin obniżający zawartość CO2 i NOx w spalinach.
Obie wersje standardowo sprzęgane będą z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów. W przypadku odmiany o mocy 180 KM na liście opcji pojawi się też 9-stopniowy automat. Niezależnie od poziomu mocy, wszystkie Land Rovery Sport z dwulitrowymi silnikami wysokoprężnymi dysponować będą napędem 4WD.
Słabsza odmiana oferowana będzie wyłącznie w wersji pięcioosobowej. Land Rover Discovery Sport TD4 o mocy 180 KM standardowo występować ma w konfiguracji 5+2.