Land Rover Discovery Sport. Pierwsze zdjęcia i film

Wiemy już, jak wygląda nowe wcielenie Land Rovera Discovery Sport. Anglicy zdecydowali się opublikować pierwsze oficjalne informacje na miesiąc przed premierą auta na salonie w Paryżu.

Wiemy już, jak wygląda nowe wcielenie Land Rovera Discovery Sport. Anglicy zdecydowali się opublikować pierwsze oficjalne informacje na miesiąc przed premierą auta na salonie w Paryżu.


Stylistycznie samochód nawiązuje do koncepcyjnego Discovery Vision. Podobieństwa dostrzec można chociażby w charakterystycznej, dwuczęściowej, osłonie chłodnicy, ledowych światłach przeciwmgłowych czy pochylonych do przodu słupkach C. Wyższe warianty wyposażenia obejmować mają ksenonowe reflektory przednie zintegrowane z wykonanymi w technologii LED światłami do jazdy dziennej.

W konstrukcji karoserii wykorzystano wysokowytrzymałą stal i - dla zmniejszenia masy - aluminium. Z tego ostatniego wykonane są m.in. dach, maska, przednie błotniki i pokrywa bagażnika.

Reklama

Wnętrze utrzymano w typowym dla marki stylu - przeważają duże płaszczyzny i proste linie. Stylu dodawać mają matowe czarne plastiki i srebrne listwy ozdobne. Samochód otrzymał klasyczny, wskazówkowy zestaw wskaźników. Na szczycie deski rozdzielczej zamontowano ciekłokrystaliczny ekran systemu multimedialnego o przekątnej 8 cali. Discovery Sport opcjonalnie może być wyposażony w dodatkowe dwa fotele składane na płasko w podłogę bagażnika. Producent zastrzega jednak, że nie jest to typowy siedmioosobowy SUV i dodatkowe miejsca sprawdzą się jedynie "okazjonalnie".

Na Starym Kontynencie samochód występować będzie z dwoma silnikami (benzynowym i wysokoprężnym) dostępnymi w trzech wariantach mocy.

Najsłabsza, wysokoprężna jednostka TD4 2,2 l rozwija 150 KM i 400 Nm. Silnik standardowo sprzęgany będzie z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Na liście opcji pojawi się dziewięciostopniowy automat. Auto z ręczną przekładnią przyspiesza do 100 km/h w 11,7 s. Samochód z automatem potrzebuje na to 10,3 s. W obu przypadkach prędkość maksymalna to 180 km/h.

Mocniejszy diesel - SD4 (również o pojemności 2,2 l) Dysponuje mocą 190 KM i maksymalnym momentem obrotowym 420 Nm. W wersji z ręczną skrzynią samochód osiąga setkę w 10,4 s - w wersji z automatem - w 8,9 s. Prędkość maksymalna to 188 km/h.

W ofercie pojawi się też turbodoładowany, benzynowy motor rozwijający 240 KM i 340 Nm. Motor sprzęgany będzie wyłącznie z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 8,2 s - prędkość maksymalna to równe 200 km/h.

Anglicy zapewniają, że mimo przydomku Sport, nowe Discovery nie straciło swojego terenowego hartu ducha. Prześwit auta to 212 mm - kąt natarcia wynosi 25 stopni, kąt zejścia 31 stopni, a kąt rampowy to przyzwoite 21 stopni (20 w wersji z automatyczną skrzynią biegów).

Samochód trafi do salonów brytyjskiej marki na początku przyszłego roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Land Rover Discovery Sport
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy