Konieć świata? Oto hybrydowe Maserati!

Nowy rozdział w historii Maserati. Legendarny włoski producent zaprezentował właśnie pierwszą w historii marki hybrydę - Ghibli Hybrid.

Chociaż Włosi mówią o kamieniu milowym, w rzeczywistości chodzi raczej o zbliżenie się do nowych norm emisji spalin. Ghibli Hybrid to klasyczna "miękka" hybryda z alternatorem pełniącym funkcję rozrusznika i elektrycznego ""doładowania". Nie ma tu więc możliwości ładowania baterii bezpośrednio z sieci czy dłuższej jazdy w trybie elektrycznym.

Źródłem napędu jest benzynowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 l. Jednostka z turbodoładowaniem, wtryskiem bezpośrednim i systemem multiair wspomagana jest przez rozrusznik z funkcją alternatora (napędzany paskiem). Ten ostatni współpracuje z instalacją elektryczną pracującą pod napięciem 48 Voltów. Układ napędowy legitymuje się mocą maksymalną 330 KM (przy 5750 obr./min) i rozwija 400 Nm dostępnych przy 4000 obr./min. Dla lepszych osiągach wyposażono go m.in. w pompę olejową o regulowanym wydatku.

Reklama

Moc przenoszona jest na koła tylne osi za pośrednictwem ośmiostopniowej, automatycznej przekładni ZF i mechanizmu różnicowego z automatyczną, w pełni mechaniczną, blokadą. Maserati Ghibli Hybrid przyspiesza do 100 km/h w 5,7 s i osiąga prędkość maksymalną 255 km/h. Dzięki wentylowanym tarczom hamulcowym i zaciskom Brembo auto jest w stanie zatrzymać się ze 100 km/h na dystansie 35,5 metra.

Ghibli Hybrid ma być pierwszym krokiem na drodze włoskiego producenta do elektryfikacji gamy modelowej. Pierwsze w pełni elektryczne (bateryjne) modele Maserati - GranTurismo i GranCabrio - zadebiutować mają w przyszłym roku.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy