Kolejny super-diesel Opla
Trwa ofensywa Opla na rynku nowoczesnych wysokoprężnych jednostek napędowych. Po inauguracji 1,3-litrowego silnika ECOTEC CDTI, który zadebiutował na "pokładzie" koncepcyjnego modelu Eco-Speedster podczas salonu samochodowego w Paryżu, teraz przyszła kolej na większą jednostkę CDTI - o pojemności 1,7 litra. Ten silnik, który jako pierwszy diesel w historii spełnia rygorystyczne normy czystości spalin Euro 4, od lutego dostępny będzie w ofercie Opla Astry. Z pojemności 1686 ccm, czterech cylindrów i turbosprężarki o zmiennej geometrii turbiny osiąga on moc 80 KM (59 kW) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 170 Nm.
Dzięki takim parametrom Astra hatchback może osiągnąć prędkość maksymalną 173 km/h (kombi 168 km/h), a średnie spalanie wynosi zaledwie 4,6 litra na 100 kilometrów (kombi 4,8 l/100 km).
Jednym z najważniejszych elementów nowego silnika ECOTEC jest system bezpośredniego wtrysku common-rail firmy Bosch. To już druga generacja tego rozwiązania, które nie tylko zwiększa ciśnienie na wtryskiwaczach (do ponad 1600 barów), ale również pozwala na indywidualne kontrolowanie każdego z wtrysków zapewniając jak najlepsze rozpylenie paliwa. Poprawia to nie tylko moc, ale również zużycie paliwa (głównie przy rozruchu silnika) i wycisza pracę jednostki.