Kolejny "diesel" dla laguny

Renault wzbogaca gamę wersji laguny II turbo diesel o nowy silnik 2.2 dCi 150 KM. Pojazd ten w wersji limuzyna i kombi 2.2 dCi będzie wprowadzony do sprzedaży we Francji w drugiej połowie stycznia 2002 r. Nowy, szesnastozaworowy silnik 2.2 dCi o mocy 150 KM stanowi uzupełnienie gamy modeli turbo diesel Common Rail laguny II, na którą składają się już wersje 1.9 dCi 100 KM, 110 KM i 120 KM. Model 2.2 dCi, będzie dostępny z poziomem wyposażenia Dynamique, Privilege i Initiale.

Laguna II odnosi obecnie sukces handlowy, pomimo niezwykłej aktywności konkurencji. W końcu października 2001, na rynku europejskim, model ten zajmował już czwarte miejsce w swoim segmencie dzięki wzrostowi sprzedaży o 30%. Jest to bardzo wynik, zwłaszcza, że sprzedaż samochodu zaczynała się dopiero w pierwszym kwartale 2001 r.

Laguna II ulokowała się, w październiku 2001 r. w Europie, na drugiej pozycji wśród najlepiej sprzedających się samochodów w swoim segmencie, z wynikiem 12,3% i wyprzedziła takich konkurentów jak audi A4, ford moneo, peugeot 406, opel vectra i citroën C5. Sukces Laguny II stanowi kombinację wielu czynników, przede wszystkim stylistyki, zaawansowanych technologicznie elementów wyposażenia, zalet w zakresie komfortu i zachowania pojazdu na drodze, ale również wysokiego poziomu bezpieczeństwa biernego (gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP).

Atuty te uzupełnia duża gama silników, w szczególności turbo diesel Common Rail. Po wprowadzeniu wersji 2.2 dCi, w ofercie są obecnie dostępne 4 silniki: 1.9 dCi 100 KM / 200 Nm z mechaniczną, pięciostopniową skrzynią biegów, 1.9 dCi 110 KM / 250 Nm i 120 KM / 270 Nm turbo ze zmienną geometrią i sześciostopniową skrzynią mechaniczną oraz szesnastozaworowy 2.2 dCi 150 KM turbo ze zmienną geometrią i sześciostopniową, mechaniczną skrzynią biegów.

W silniku 2.2 dCi wprowadzono liczne zmiany, mające na celu zwiększenie osiągów i optymalne dostosowanie go do laguny. Dzięki maksymalnej mocy podniesionej do 150 KM i maksymalnemu momentowi obrotowemu zwiększonemu do 320 Nm w szerokim zakresie prędkości obrotowej od 1750 obr./mn do 3000 obr./mn, silnik ten zapewnia komfort prowadzenia samochodu przewyższający średnią w ofercie konkurencji. Wersja ta współpracuje z sześciostopniową, mechaniczną skrzynią biegów, pozwalając również zmniejszyć zużycie paliwa do zaledwie 6,3 l / 100 km w europejskim cyklu mieszanym. Przy pełnym baku laguna II 2.2 dCi umożliwia pokonanie aż 1100 km, bez dolewania paliwa. Zaletę silnika 2.2 dCi stanowi też cicha praca i niski poziom emisji zanieczyszczeń do środowiska.

Reklama

Silnik ten jest wyposażony w najnowsze rozwiązania technologiczne w dziedzinie zmniejszania kosztów eksploatacji. Wymianę olejów i płynów należy w nim przeprowadzać co 30 000 km lub co 2 lata, wymianę pasków napędowych - co 120 000 km, a świec żarowych - co 150 000 km. Napęd mieszany (kaskada kół zębatych i pasek zębaty) skraca czas niezbędny na dokonanie wymiany paska rozrządu, zwiększając jednocześnie trwałość tego elementu. Kaskada kół zębatych napędza bezpośrednio pompę wody i pompę wtrysku pod wysokim ciśnieniem.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: common rail | silnik
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy