Kia sorento numer dwa
W 2002 roku Kia zaprezentowała sorento, samochód którym Koreańczycy weszli na nieznany sobie teren, czyli do segmentu SUV.
Auto okazało się sukcesem, osiągając sprzedaż niemal 900 tys. sztuk, jednak po siedmiu latach powinno już odejść na zasłużoną emeryturą. Dlatego Kia zaprezentowała właśnie II generację sorento, a pierwsze jazdy tym autem odbywają się w okolicach Wiednia. Na miejscu nie mogło zabraknąć reportera INTERIA.PL.
Nowe sorento ma być we wszystkich lepsze od poprzednika. Nowy model jest dłuższy i niższy, wygląda bardziej dynamicznie, ma również poprawioną aerodynamikę (współczynnik oporu powietrza spadł z 0,425 do 0,38), co przedkłada się na poziom hałasu i zużycie paliwa.
Nadwozie ma 4,7 m długości, co pozwoliło na zwiększenie miejsca dla pasażerów, ale również powiększenie bagażnika (wzrost pojemności o 15 procent). Samochód może zabrać maksymalnie 7 osób, w tej konfiguracji pojemność bagażnika wynosi 258 litrów, po złożeniu dwóch foteli rośnie do 1047 litrów. Maksymalna pojemność przestrzeni bagażowej, powstała po złożeniu również drugiego rzędu siedzeń, to aż 2052 litry.
Jednak największą zmianą jest rezygnacja z ramy na rzecz nadwozia samonośnego. Dzięki temu sorento II staje się 100-procentowym SUV-em, tracąc nieco zdolności terenowych, ale stając się bardziej komfortowym autem na asfaltach. Rezygnacja z ramy pozwoliła obniżyć masę auta o około 200 kg.
A jeśli już o właściwościach terenowych mowa - nowe sorento będzie oferowane nie tylko z automatycznie dołączanym napędem tylnej osi (z możliwością blokady momentu między osiami w stosunku 50:50; blokada działa do prędkości 40 km/h), ale również w wersji jedynie przednionapędowej (lżejsza o 65 kg).
W zależności od rynku nowa kia sorento będzie oferowana z jednym z pięciu jednostek napędowych. Nie będą to te same silniki co do tej pory - idąc z duchem czasu Koreańczycy zdecydowali się na tzw. downsizing, czyli zmniejszenie pojemności. Np. pojemność przeznaczonego na rynek amerykański benzynowego silnika V6 spadła z 3.8 do 3.5 l, a diesel 2.5 został zastąpiony nową jednostką 2.2.
W Europie nowy model od momentu debiutu będzie dostępny z silnikiem benzynowym 2.4 (174 KM) i dieslem 2.2 (197 KM), a w przyszłym roku dołączy do nich diesel 2.0. Silniki będą współpracować z sześciostopniowymi przekładniami, manualną i automatyczną.
Oceń swoje auto. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.