Kia Optima w hybrydowych odmianach
Oprócz nowego modelu Niro, na trwającym właśnie salonie motoryzacyjnym w Chicago, Kia zaprezentowała gruntownie zmodernizowaną Optimę w wersach Hybrid oraz Hybrid Plug-in.
Co zmieniło się w popularnym na amerykańskim rynku modelu? Samochód otrzymał zmodernizowane zderzaki i nowy tylny dyfuzor. Oprócz tego przemodelowano kształty wykonanych w technologii LED reflektorów i zmieniono wzór aluminiowych obręczy.
We wnętrzu zmiany są raczej kosmetyczne. Hybrydowa odmiana wyróżnia się jednak lepszymi, miękkimi w dotyku, materiałami wykończeniowymi.
Układ napędowy Optimy Hybrid składa się z czterocylindrowego, benzynowego silnika 2.0 GDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa, silnika elektrycznego i baterii litowo-polimerowych akumulatorów o pojemności 1,6 kWh. Sumarycznie kierowca ma do dyspozycji moc 193 KM.
W przypadku Optimy Hybrid Plug-in auto wyposażone jest w akumulatory o większej pojemności (9,8 kWh) i mocniejszy silnik elektryczny. W sumie układ napędowy generuje moc 202 KM. Auto może pokonać dystans do 45 km wykorzystując wyłącznie elektryczny napęd. Zasięg pojazdu przy wykorzystaniu pełnych możliwości hybrydowego napędu przekracza 960 km.
Ładowanie baterii prądem o napięciu 120 V trwa około dziewięciu godzin. Proces skrócić można do mniej niż trzech godzi wykorzystując ładowarkę pracującą pod napięciem 240 V.