Jaguar F-Pace już jest. Pierwszy SUV w historii firmy!

​Wiemy już niemal wszystko o nowym Jaguarze F-Pace. Samochód, którego debiut zapowiadano już od kilku lat wreszcie został pokazany na salonie we Frankfurcie.

Historia pierwszego SUV-a w historii Jaguara rozpoczęła się w 2013 roku, gdy zaprezentowano prototyp o nazwie C-X17. Jak się teraz okazało, wersja produkcyjna jest bardzo zbliżona stylistycznie do tamtego pojazdu.

F-Pace, jak wszystkie nowe modele Jaguara, został zbudowany na bazie nowej modułowej płyty podłogowej zwanej Lightweight Aluminum Architecture. Z przodu zachowano typowy dla Jaguarów grill, z tyłu bez trudu dostrzeżemy nawiązania do F-Type'a.

Nadwozie Jaguar F-Pace ma 4,73 m długości przy rozstawie osi 2,87 m. To wartość wystarczająca do zapewnienia odpowiedniej ilości miejsca we wnętrzu. Imponować może również pojemność bagażnika, która wynosi 650 litrów.

We wnętrzu nie mogło oczywiście zabraknąć systemu infotainment. Jego sercem jest ekran dotykowy o przekątnej aż 10,3 cala. To jednak nie koniec, bowiem zamiast tradycyjnych zegarów w samochodzie zamontowano drugi ekran, tym razem o przekątnej 12,3 cala. Może on pokazywać prędkość jazdy, obroty silnika i wiele innych parametrów, ale również np. mapę nawigacyjną.

Ciekawostkę stanowi system Activity Key. Sprowadza się on do odpornej na kurz, wodę i wstrząsy opaski na rękę, która... zastępuje kluczyk. Jeśli kierowcy przyjdzie do głowy np. posurfować (i nie mamy na myśli internetu), może zostawić kluczyk w samochodzie i zamknąć auto opaską. Activity Key działa na tych samych częstotliwościach radiowych, co pozostałe kluczyki i jest używany do blokowania i odblokowywania zamków samochodu poprzez przytrzymanie go blisko litery J w napisie Jaguar na pokrywie bagażnika. Activity Key nie ma baterii, więc nie trzeba się martwić o jej wymianę. Użycie opaski oczywiście czasowo deaktywuje kluczyki.

Jaguar F-Pace będzie występował w następujących wersjach: Pure, Prestige, Portfolio, R-Sport, S i First Edition.

W skład gamy jednostek napędowych dostępnych w F-Pace  wchodzą: 2-litrowy diesel o mocy 180 KM z przekładnią manualną i napędem tylnym lub na wszystkie koła oraz z przekładnią automatyczną i napędem AWD; benzynowy silnik 2.0 o mocy 240 KM z automatyczną skrzynią biegów i tylnym napędem; 300-konna jednostka wysokoprężna z napędem AWD oraz przekładnią automatyczną, a także 3-litrowy silnik benzynowy o mocy 340 lub 380 KM, ze skrzynią automatyczną i napędem AWD.

Jaguar F-Pace będzie produkowany w fabryce firmy Jaguar Land Rover w Solihull, obok sportowego sedana Jaguara XE.

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Jaguar F-Pace

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje