Iveco massif

Land rover defender to samochód kultowy, który na stałe zapisał się w historii motoryzacji.

Iveco masif / Kliknij
Iveco masif / KliknijINTERIA.PL

Nic dziwnego, bowiem w niemal nie zmienionej formie produkowany jest od debiutu, który miał miejsce w 1948 roku!

Co więcej, na licencji Land Rovera powstawały podobne aute sygnowane przez innych producentów, np. hiszpańską Santanę.

Teraz pojawia się nowy samochód oparty na defenderze. Mowa o iveco masif.

INTERIA.PL

Samochód zyskał nowy wygląd, za który odpowiedzialna była pracowania Giugiaro. Samochód ten będzie produkowany w wersjach dla firm (cena we Włoszech to około 25 tysięcy euro) oraz z bogatszym wyposażeniem, dla osób prywatnych (3- i 5-drzwiowe, ceny około 50 tysięcy euro).

Pięciodrzwiowy masif ma 2.77 m rozstawu osi, wersja trzydrzwiowa - 2.45 m. Tymczasem oryginalny defender 110 ma 2.79 m rozstawu osi, a w wersji 90 - 2.36 m.

Masif będzie oferowany z jednym z dwóch silników wysokoprężnych o pojemności trzech litrów. Pierwszy pochodzi z iveco daily (3.0 HPI) i dysponuje mocą 146 KM oraz momentem 350 Nm. Drugi wyposażony jest w turbinę o zmiennej geometrii i dzięki temu generuje 176 KM i 400 Nm.

INTERIA.PL

Jednostki napędowe współpracują z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów. Napęd trafia oczywiście na wszystkie koła.

Wersja pięciodrzwiowa będzie oferowana również jako samochód siedmiosobowy.

W dobie SUV-ów, którymi strach zjechać z asfaltu, masif jawi się jako jeden z nielicznych, prawdziwych offroaderów.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas